יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

סקירה: Otter Defender Series ל- iPhone. נרתיק לאנשי שטח, צבא וחובבי X-treem


Otter Box נחשבת כבר כמה שנים טובות לייצרנית מובילה של אביזרי הגנה לציוד רגיש הנישא בתנאי שטח קשים. כלומר, לא עוד מוצרי הגנה מיופייפים לבעלי ג'יפי מרצדס, שנוהגים בהם מהבית למשרד, אלא משהו אמיתי, לבעלי הלנד-רובר דיפנדרים, שקורעים את הג'בלאות. לדוגמא, צבא ארצות הברית הוא אחד הלקוחות היותר וותיקים של החברה, שמושבה בקולורדו - ארה"ב. מי שמצוי טיפה יותר "בעניינים הללו", ייתכן ושמע שמספר צבאות נוספים כבר אמצו את ה- iPhone כצל"ם (ציוד לחימה) רשמי. אמין, זול (הכל יחסי..), ידידותי ושריד, ה- iPhone משרת כבר שנתיים ויותר בכמה מהמקומות היותר מעניינים בעולם, ולאו דוקא רק בצבא. עבור האייפונרים, היותר הרפתקניים, Otter Box יצאה עם ה- Defender, נרתיק בעל הגנה משולשת (זעזועים/אבק/שריטות) ל- iPhone מדגמי 3G/3GS.
לזכר ימים ומקומות אחרים, קבלתי בהשאלה Defender (את הנרתיק, לא את הג'יפ) לסקירה. הנרתיק זמין בישראל ומוצע במחיר (מומלץ לצרכן) של 350.00 ש"ח (כולל מע"מ).מוצרי Otter Box מיובאים לישראל ע"י חב' On-Road.
============================
מה שהכי מפתיע ב- Defender של Otter, כבר במבט ראשון, זה שהנרתיק הזה לא הרבה יותר עבה מנרתיקים נפוצים, שכל תכליתם היא יופי ותו לא. ל- Defender קשה לקרוא "יפיופ", אבל בפרופיל הלא ממש עבה שלו, מסתתרים שרירים והרבה שכל. כדי להמחיש את "לא ממש שמן", חשבו על עוביו של כל נרתיק עור שכיח, ודי קלעתם.
אגב, ה- Defender כבר מגיע, מהאריזה, עם מנשא קליפס, מוקשח, לחגור/ה. הקליפס מורכב על ציר מתכת, ומסתובב ב- 360 מעלות, עם 24 מצבי הטייה קבועים. כשה- iPhone במנשא, זה משמש כהגנה קשיחה למסך, ועל כך נרחיב בהמשך.
ל- Defender שלוש שכבות הגנה:
1. מגן מסך, מובנה, ממברנה מפלסטיק שקוף וגמיש. שום דבר שכבר נתקלתם בו, הממברנה מעבירה היטב מגע, אבל לא נדבקת ולא נשברת. יש להניח שהיא גם לא ממש נקרעת בקלות.
שלדת פוליקרבונט קשיח, עוטפת את ה- iPhone מכל הצדדים ונסגרת עליו כצדפה
מעטפת סיליקון, עם פתחים מכוסים תואמים לפתחים ולכפתורי הבקרה המעטים של ה- iPhone
את ה- iPhone מרכיבים בתוך שלדת הפוליקרבונט, ועל השילדה מלבישים את מגן הסיליקון.
כשה- iPhone יושב בתוך נרתיק ה- Defender, כל פתחיו מכוסים כנגד חדירת אבק. בדקנו עם הייצרן והוא אינו מספק תקנים מקובלים בתעשייה, אבל לפחות בעיין בלתי מזויינת זה נראה טוב.
חדי עין יבחינו שעדשת המצלמה מוגנת גם היא ב"חלון" שקוף, קשיח, ומשום שהנרתיק מאושר ע"י ייצרני ה- iPhone, חלון שקוף, קשיח, נוסף מציג את לוגו התפוח.
באותו עניין, הייצרן מציין שאטמי הנרתיק אינם מיועדים להגן מטבילה בנוזלים. או. קיי. יפה וטוב. בכל אופן, נראה לי שבתוך ה- Defender, ה- iPhone לפחות די מוגן מנתז מזדמן. גם זה משהו.
בחזרה למנשא. זה בנוי גם הוא מפוליקרבונט ומוקשח. בהיות ה- iPhone, לבוש ב- Defender, נישא בו כשהמסך פונה כלפי פנים, המנשא מוסיף הגנה קשיחה לממברנה השקופה שמגנה על מסך המכשיר. המנשא עצמו עושה רושם די קשוח, זרועותיו החובקות את הנרתיק לא נענות ללחיצות ובחלקו התחתון, שפה בולטת, נועלת את הנרתיק (ובתוכו ה- iPhone) כנגד נפילה. לפחות זו התאוריה. לא ניסיתי תנועות עצבניות של פזצט"א (פול, זחל, צפה, טווח, אש) כי בסה"כ, ה- iPhone הוא פרטי שלי. הקליפס לחגור/ה נראה רציני למדי גם הוא. רחב, בעל ציר וקפיץ מתכת. שהוא מסתובב ל- 360 מעלות, עם 24 "תחנות", כבר אמרנו למעלה.
סיכום:
נרתיק ה- Defender של Otter Box, תוכנן, עוצב ונבנה עבור אנשי שטח. באופן מפתיע הוא יראה סביר, איכשהו, גם בנסיבות שלוות יותר. בעיקר הודות לגזרה דקה יחסית, ומגוון צבעים (שלנו היה שחור, אבל יש גם צהוב, לבן ו... ורוד..).
החסרון היחיד שמצאתי בו, מלבד גודל (בלתי נמנע, וצפוי לאור הייעוד..), הוא שבמצבי חילוף מזג אויר קיצוניים עלולים להווצר פסי אדים מתחת לממברנה. שום דבר שניגוב קצר לא יכול לסדר, והכרח בלתי נמנע בנרתיק המציע אטימות.
המחיר, 350.00 ש"ח, כפול ממחירו של נרתיק משובח ושכיח, אולם בל נשכח שה- Defender הוא כלי עבודה ולא סתם בגד. יקנו אותו מי שצריכים, ומעריכים, את ההגנה שהוא מספק למכשיר (במקרה זה iPhone) וככזה, מחירו סביר בהחלט !
ה- Defender של Otter Box יפה בכיעורו. מזכיר את שוורצנגר ב- Terminator. כמוהו, נראה על-פניו שה- Defender ישרוד הרבה אחרי שתחליפו את ה- iPhone לדגם הבא...

מאת: סער אביגור
צילומים: איריס אביגור ל- א.ס.י.פ/ערוץ 3
=============================

אין תגובות: