יום שני, 12 באוקטובר 2009

Ronlight-Mio: יש TMC ועכשיו ! קבלו את Mio Freeway


Ronlight Digital, מפיצת מותג Mio בישראל השיקה הערב את Mio FreeWay, ערכת TMC (ר"ת: Traffic Messaging Channel) מסורתית, מבוססת שידורי RDS (ר"ת: Radio Data System). בכך נראה שמאבק הענקים בין מפיצות מערכות הניווט המובילות בישראל, על תואר "הראשונה להשיק TMC בישראל", הולך להסתיים לטובת הלקוח. ערכת Mio FreeWay, כוללת מעמד חלון, משולב מקלט TMC, ואנטנת חלון, ובינתיים תואמת לנווטני משפחת Moov בלבד (דגמי 300, 320, 360, 500 ו- 520). הללו עם גרסת תוכנת הניווט שקדמה לגרסה הנוכחית, Spirit. הערכה מוצעת, באופן ניסיוני, רק ל- 300 הראשונים מבין חברי מועדון Mio Member's Club שיזדרזו להרשם לשירות, במחיר החדרה של 299.00 ש"ח (במקום המחיר המיועד, 499.00 ש"ח).

============

למי שלא זוכר ולמי שנעדר מישראל בשנה האחרונה, נושא ה- TMC בישראל נחשב לאחד החמים בתחום הניווט. מדובר בתוספת משמעותית למכשירי ניווט תומכים, שכן באמצעות מקלט ייעודי, הללו קולטים דיווחי תנועה על עומסים, מיקומי עומס ותאונות וכל זאת בזמן אמיתי. תוכנות ניווט, תומכות ב- TMC, "יודעות" לשלב את המידע בחישובי המיסלול שלהן, ולהציע למשתמש מסלולים עוקפי בעיות, אם יבחרו בכך, באופן אוטומטי. בעוד שתוכנות הניווט העיקריות בישראל, תומכות כולן ב- TMC, על-מנת להפעיל את השירות יש להניח תשתית ייעודית. נראה ש- Ronlight היא הראשונה להציג תשתית כזו ולהציע TMC בישראל, כמקובל בארצות מפותחות רבות בחו"ל.

הערכה המוצעת, בשלב זה, תואמת לדגמי Moov בלבד. היא כוללת תושבת חלון, תחליף את התושבת שהגיעה באריזה המקורית של הנווטנים, ואנטנת חלון להגברת האות הנקלט. התושבת היא מוצר מקורי של חברת Mio, ונראית "האחות הגדולה" של המקור. אף שגודלה אינו עולה באופן ניכר על זה של התושבת המקורית, התושבת החדשה משלבת מקלט TMC ויציאות חיבור למטען המקורי לרכב ולאנטנת ההגברה.

דגמי Moov (ראה/י לעיל), מתאימים לתושבת החדשה ומשתלבים בה באופן זהה לזה שבתושבת המקורית.

אנטנת ההגברה אמורה להתלות במעלה השמשה הקדמית, ניתן להסתיר אותה מתחת לפנל הריפוד של הרכב, ולשכוח ממנה.

"היינו מוכנים עם המוצר כבר כמעט לפני שנה", אומר אבישי פריז, מנהל המוצרים בחברת רונלייט. "אנחנו שמחים שהצלחנו להתגבר על הבעיות הפורמאליות, מצאנו פתרונות ייצירתיים, אנחנוו משיקים היום את השירות, ומצרפים את ישראל למשפחת המדינות שבהן פועל שירות TMC כבר שנים".

מאת: סער אביגור

צילום: איריס אביגור ל: א.ס.י.פ/ערוץ 3

2 תגובות:

Dror Harari אמר/ה...

עם כל הצער הייתי ממליץ לכולם לחכות עם ה-TMS. לרונלייט יש בעיות קשות עם העידכון של המפות במכשירים הנ"ל לגרסת 2009. העידכונים מנטרלים את מפות החו"ל ובארץ מערבבות שמות רחובות באנגלית ועברית שלא לדבר על התרסקויות תכופות של תוכנת ה-GPS. זה קרה לי בשני מכשירים שונים והתמיכה של רונלייט לא נותנת שום פתרון. עד שהחברה תמצא את הראש שלה ותפתור את הבעיות אני ממליץ לאנשים לא לקנות את ה-GPS-ים הנ"ל ולמי שיש כבר מכשיר, שלא ישדרג.

אגב - ב- 21/12/09 בשיחת טלפון עם רונלייט (שמודעים היטב לבעיה) בקשתי מהם לפרסם עדכון באתר כך שהלקוחות ידעו מה קורה ולא יתקעו עם מכשיר לא מתפקד. החברה לא עשתה דבר (מלבד אולי לדחוף את הראש עמוק יותר בחול).

אייל אמר/ה...

כצרכן בדרך כלל נבון אני מתבייש בעצמי שרכשתי את הערכה המבישה הזאת. מאז שחברת רונלייט שחררו את המפות המעודכנות של 2009 הדבר פשוט לא עובד והוא גם לא עבד בצורה טובה לפני זה. חבל שבזבזתי על זה 299 ש"ח שכן חברת שירות חברת רונלייט כ"כ גרוע שכן הם לא חוזרים לא לטלפונים ולא לאימיילים.אולי כך הם מתעלמים מהבעיות אבל הדבר הזה פשוט גרוע