יום רביעי, 31 בדצמבר 2008

סקירה: Martin Fields מגן המסך הטוב בעולם, הפעם ל- Touch HD של HTC

MFieldsLogo1 (5k image)


Martin Fields מ- Singapore, חברה שמתמחה באביזרים משלימים לסלולר ולמחשבי כף-יד, התפרסמה בעולם יותר מכל, בזכות מגני המסך מסדרת Martin Fields Overlay Plus שזולגים גם לארץ, בעיקר בייבוא אישי.

אמנם מדובר במגני מסך לא זולים (כ- 16.99 דולר ארה"ב, באתר הייצרן), אולם אורך חייהם, השקיפות המלאה וכל הטכנולוגיה שיש בדפיף הפלסטיק השקוף הזה, מצדיקים את המחיר. לפחות בעיני הכותב, ובטח בעיני מי שתוחלת חיי המסך שלו חשובה. הפעם בדקנו מגן מסך ייעודי עבור ה- Touch HD, כולו מסך אחד גדול, לפיכך מועמד בעדיפות למגן מסך המכבד אותו.

MaFields2 (29k image)

האם "מגן המסך הטוב בעולם" עומד, שוב, בהבטחה. האם הוא מאפשר הדבקה והסרה והדבקה חוזרת, ללא בועות מתחת, האם הוא באמת שקוף והאם הוא משפר, אדיש או מפריע למסך ה- Touch הרסיסטיבי שב- HD. בין לבין, האם יש לו גם חסרונות...

----------------

גרסת ה- Touch HD של Overlay Plus עוררה אצלי ציפיה מהולה בחשש. הפעם מדובר ביחידת פלסטיק בעלת שטח גדול ביותר (3.8 אינץ') ולכן בהחלט בעייתי להדבקה. מספר נסיונות חוזרים עם מגן המסך המקורי (חינמי, מוכלל באריזת המכשיר ולגמרי לא רע) כמעט ושכנעו אותי שהבועות חזרו לחיי ושאפילו המדביק המנוסה ביותר צריך להתפשר.

כפי שניתן לראות בצילום מתחת, ה- Overlay Plus של MF לא שמע מבועיות אויר. ככל הנראה ערוב של יריעת חומר בעובי מתאים עם שכבת סיליקון דביק איכותית במיוחד.

MaFields1 (34k image)

כדי להסיר ספקות, לא הצלחתי First Time Right. שום בעייה. קילפתי את המגן בזהירות ועל פי הוראות הייצרן, ומיקמתי אותו שוב, לא לפני טיפול ניקיון יסודי בשיטת "נייר דבק". ההדבקה עלתה הפעם יפה ובכמעט מושלמות. כמעט משום שהמגן מתפרס על כל פני שטח המסך (להבדיל ממוצרים מתחרים הצרים בכמילימטר מסביב) ובקצה השמאלי למטה, בעת המיקום, המגן נגע ב"קאנט" של המסך. לא בא לי למקם אותו שוב והבועית ממש זניחה לטעמי. משום שכבר ניסיתי הסרה/הרכבה מחדש בלי בעיות, אשמור לעצמי את הזכות לרגעי שעמום...

Overlay Plus מגיע, כרגיל, בשתי יחידות. יחידת מגן גדולה למסך, ויחידת מגן קטנה לעדשת המצלמה. את מגן העדשה לא הדבקתי, למעוניינים, יש לזכור שזה שם וזמין לשרותכם. לא לזרוק בטעות..

MaFields3 (17k image)

MaFields5 (16k image)

השקיפות כמעט מוחלטת ומכל מקום גבוהה יותר מבמגני מסך מתחרים ומוכרים (שוב, ראה/י צילום למעלה). יריעת הפלסטיק ממנה חותכים את מגני Overlay Plus היא "חתיכת טכנולוגיה".. ככל שמדובר ב"דפיף" דק, יש לנו כאן חומר פלסטי רב-שכבתי, קשיח במידה, שעבר תהליכי ציפוי כימיים לסנון 99% מקרני UV מזיקות לראיה, ולמניעת שריטות חיצוניות. חומר הגלם עצמו מיובא מיפן (להבדיל מפלסטיק סיני זול) ומשמש גם בתעשיית הציפוי/סינון לחלונות של מכוניות.

MFields4 (9k image)

חשוב להדגיש את האיכות הגבוהה של שכבת הסיליקון הדביק, בגב המגן. כאן חבוי הסוד הגדול שמאפשר הסרות/הרכבות, מספר רב של פעמים, ללא נזק למגן ובלא להותיר דבק על המסך היקר (מי שהתנסה במוצרים מתחרים וזולים, יודע היטב במה מדובר וידע להעריך את ההבדל). שוב ושוב, התקנה נכונה (ידיים נקיות לאחר רחיצה במים וסבון למניעת "מגע שמן") מבטיחה את אותה תוצאה (רצוייה) בדיוק. מיקום זהיר והדבקה בהתאם להוראות מבטיחים אפס בועיות מתחת.

MaFields4 (56k image)

מה לגבי השפעת המגן על תפעול ממשק ה- Touch. לגבי דידי, לא חשתי בשום הבדל וזה הישג. היות ול- HD יש מסך רסיסטיבי (מופעל לחץ) ציפיתי שהמגן יחייב איזשהי תוספת לחץ קלה. הגיוני. ובכן לא. לתחושתי הממשק פועל יפה וללא הבדל עם/בלי מגן. גם בתפעול אצבע ובוודאי שבהפעלה עם החרט. מכל מקום וממילא הגדרתי את רגישות המסך לנגיעה לפי טעמי האישי, באמצעות תוכנת Advanced Config המוכרת. בהחלט לא נחוץ, אבל ובמאמר מוסגר, כדאי לדעת שהאופציה זמינה לכל ובחינם.

נשוב לההתקנה, אנשי Martin Fields הכינו סרטון קצר המתאר את שיטתם. ממליץ לשים לב ל"פטנט" שלהם (צולם בהתקנת מגן על Touch Cruise).



סיכום:

לדעת הכותב, שווה את הכסף. בטח למי שכבר הוציא מעל לאלף דולר על ה- HD. בטוח שהמגן הזה עוד ישרת אותי הרבה, וגם את זה שעוד יקנה את ה- HD שלי כשיצא מחליפו מתישהו.

חסרונות, ובכן כנראה שאין. אלא אם נתייחס להתעקשות MF להציע לנו מגן "מאה אחוזים מקצה לקצה". ההתעקשות הזו מחייבת משנה זהירות במיקום מדוייק. המתחרים פשוט ויתרו מראש ו"חתכו" טיפה מסביב. לא נורא, כאמור ניתן להסיר, לנקות, למקם שוב ולהדביק מחדש, עם אפס תקלות לוואי.

ובכל זאת, המחיר הגבוה יחסית למוצרים מתחרים (לעלות של 16.99 דולר מתלווה עלות משלוח בהתאם להעדפות המזמין). שווה או לא שווה, לך אישית, זה כבר עניין של טעם.

לגישה ישירה לאתר Martin Fields, הקלק/י כאן.

מאת: סער אביגור
צילומים: איריס אביגור ל- א.ס.י.פ/ערוץ 3

====================

אין תגובות: