יום שלישי, 16 בדצמבר 2008

על קניות ב- eBay, שירות ואמון באדם

סיפור קטן לכאורה, אבל גדול מאוד במהות. סיפור על טעות קטנה, ועל אמון גדול. כזה שעושה את היום ונותן להאמין שיש עתיד, משום שזה בא ממקום לגמרי לא צפוי במציאות שלנו.

מעשה ברכישה פשוטה ב- eBay. חנות האינטרנט הגדולה ביותר בעולם, וכזו שהפרסום שלה לא בא דוקא ממחוזות האמון (ויסלחו לו מאות אלפי הסוחרים הישרים ברשת).

אינני יודע מה גרם לי ללחוץ על מקש ה- [Buy] כשבטח יכולתי למצוא את אותו המוצר, נרתיק עור משובח לטלפון הסלולרי שלי, גם בחנויות בארץ. אולי החסכון בכמה דולרים, צו שעה בעתות אלו ואולי סתם הרצון להיות מעודכן בטרנדים העכשויים של עולם המסחר.

כבעלי כמה וכמה ניסיונות כושלים שם, ב- eBay, כאלה שהסתכמו במפגש חד-צדדי (שלי) עם סוחרים (מדומים), שכל מטרתם הייתה מפגש עם תכולת הארנק (שלי) דוקא חשבתי פעמיים לפני שלחצתי, אבל שטן המיידיות השתלט עלי והמעשה נעשה.

כך המתנתי בחוסר סבלנות להודעה מדואר ישראל, ובתום ספירת הימים ועוד אחד לחסד, מצוייד באישור אינטרנטי הולם, התייצבתי מול אשנב הסניף שלד הבית שלי. שם, פקיד לגמרי אדיש להתרגשות מהמתנה שעשיתי לעצמי, ישוב אלי בהודעה שהחבילה שלי אכן הגיעה, אולם הוחזרה לשולח בגלל.... טעות טכנית (של מי, של מה, מתי... לאלוהים הפתרונים..) ו- "הבא בתור"....

כבר חשבתי לוותר ולקלל על המוגמר כשברגע אחרון שלפני, חשבתי לשלוח כמה מילים לסוחר מהונג-קונג, ממנו קניתי את המוצר. לא יזיק חשבתי לעצמי, וחוצמזה, לא שאני אהפוך לעני מרוד מההפסד וגם לא הוא לרוקפלר מהמכירה. אז כתבתי לו כה וכה, בקצרה, ושוב לחצתי על [send]. שגר ושכח, אמרתי לעצמי הספקן..

מה רבה היתה הפתעתי כשלא חלפו 24 שעות וקבלתי תשובה מהסוחר. זה בדק את המקרה בצד שלו (ספקתי לו את המספרים הרלונטיים), מצא את מחולל הטעות (לגמרי בצד "שלנו"..) והודיע לי שמשום שמדובר בהתחייבות מצדו, הוא כבר שולח לי חבילה שניה. בתקוה שהראשונה כבר תחזור אליו איכשהו... לא יאומן !!

חצי בשוק, שהרי כבר ניכוויתי ב- eBay, עניתי לו שאני מוכן לשלוח לו מייד לפחות את עלות המשלוח הנוסף (בכל זאת כסף..). הוא, אדון בשם Wong F.P מחנות הונג-קונגית בשם AstorStore שהתמחותה בשיווק נרתיקים לסלולר מאירופה במחירים נמוכים ממחירי המקור... סרב בתוקף. "זה עניין של אמון",... "שילמת, מגיעה לך סחורה".. אחרית הימים !

חושבים שבזה זה נגמר במכתבים?, לא ולא. תוך 4 ימים, בדואר רשום מהיר, הגיע אלי הנרתיק המיוחל. ולא. דואר ישראל עדיין לא הביא את החבילה המוחזרת להונג-קונג. לך תשווה שירות בשרות...

כל המעוניינים. שווה הצצה וגם קנייה. המבחר רחב, המחיר נמוך מבחנות הייצרן (במקרה זה PDair) וגם מהמחיר בארץ. המוצר מקורי ונמכר באריזת הייצרן הקשיחה. אין הפתעות. כתובת חנות האינטרנט של מר Wong מהונג-קונג היא: http://stores.ebay.com/AstorStore . אם תקנו, תזרקו לו מילה טובה בשמי. שידע ששירות טוב משתלם !!



וכך נראה ה"פציינט" העטוף..

כתב: סער אביגור (עדין המום..)
==========================

אין תגובות: