יום ראשון, 31 באוגוסט 2008

חדש: Sygic DRIVE - סימביאן S60 ו- Windows Mobile בכרטיס אחד

SygicLogooX (3k image)


SygicBoX (34k image)

סצנת הניווט האישי בישראל ממשיכה לרחוש. הפעם זו חברת Logic Group מפארק אפק, מפיצת תוכנת Drive של חברת Sygic מסלובקיה שיוצאת בבשורה. microSD אחד, אותו אחד, מאפשר להתקין את תוכנת Drive על שתי המיני פלטפורמות הניידות שנפוצות בישראל. Symbian S60 ו- Windows Mobile. במקרה הראשון עם תאימות למסכים אפקיים (E71) ואנכיים (N95). במקרה האחרון, עם תאימות למעטפת הפעלה Pro (מסך מגע) ול- Standard (ללא מסך מגע). כל זה במחיר כניסה של 700 ש"ח (כולל מע"מ) !

התוכנה מוצעת עם מפות ישראל, מבוססות על בסיסי הנתונים של חברת מפה Q2-08, על-גבי כרטיס microSD אחד, תואם-לכל.

חברת לוג'יק נכנסה לנוף שלנו עם הרבה הבטחות, אתר מושקע ביותר ופתרון On-Board (תוכנה ומפה מותקנות על המכשיר ולא תלויות בספק סלולרי) זמין ועובד ראשון לסביבת Symbian S60. מה שמבטיח לחברה שליטה במרבית הטלפונים מבוססי מערכת הפעלה Symbian בישראל (רובם עם מעטפת הפעלה S60) ופתיחת פער על מתחרותיה שכבר נושפות בגבה. למי שלא מצוי כל כך בסביבת Symbian ובמאמר מוסגר, מערכת ההפעלה מוגשת בשני "טעמים" נפוצים יותר. S60 למסכי תפריט ללא מגע, ו- UIQ הפחות נפוצה בינתיים, למסכי מגע. כדי לסבך את העניינים עוד טיפה, S60 (הנפוצה יותר) מוצעת למסכים אנכיים (למשל N95) ולמסכים אפקיים (E71 ודומיו). Drive של Sygic תומכת בזה וגם בזה. פשוט להוציא את אותו הכרטיס מה- N95 ולהעביר אותו ל- E71. בלי שום צורך בטיפול נוסף. עובד. בדקנו !!

SygicN95a (29k image)


SygicE71a (31k image)


גם אם זה היה מסתיים בכך, כבר הייה לנו כאן Winner, שכן ב"משפחות סימביאניות/אנושיות" רבות קיימים שני המכשירים הפופולריים. כאן באה ההפתעה הגדולה. אותו MicroSD שיצא מתוך טלפוני הסימביאן נכנס לתקשורתן WM6.x (במקרה הזה Cruise של HTC) כשתוך שניות Drive מתקינה עצמה עליו אוטומטית. את זה, עדיין, לא ראינו אצל אף מתחרה. ואם פעם התלהבנו מזה שאבטחת SD מאפשרת לנו לנייד רשיון אחד בין מכשירים על אותה פלטפורמת תוכנה, הנה באה Sygic ומאפשרת לנו עליית מדרגה. ניוד רשיון אחד בשקיפות למספר פלטפורמות שונות לחלוטין.

נוסיף לזה תג מחיר אטרקטיבי ביותר (מחיר חדירה של 700.00 ש"ח, כולל מע"מ עבור תוכנה לכל הפלטפורמות הנפוצות) ובהחלט יש לנו כאן סיבה למסיבה.

הרוח החיה מאחורי חברת Sygic, בעלי החברה וארכיטקט התוכנה Michal Stencl הוא באמת מעין גאון רשמי.. עם תעודות. פגשתי אותו לראשונה בתערוכת CeBIT בשנת 2001, שם הציג סביבת הפעלה גראפית שפיתח בעצמו, Qube שמה. החברה שייסד, בברטיסלבה, סלובקיה, נכנסה לתחום הניווט לציי רכב בשנת 2002. תוכנת Drive, למיטב ידיעתי הראשונה בעולם השקופה לפלטפורמה (אותה ליבת קוד עם שינויים קלים בלבד עובדת על Symbian S60 ו- UIQ, על CarPC, על Windows Mobile -עם/בלי מסך מגע, על Windows PC, ועל Linux), נמצאת היום בגרסה 7.5, וזו גם הגרסה שמוצעת בישראל ע"י מפיצי התוכנה, חברת Logic Group הישראלית, אם כי.. "בכוונתנו להתרחב לעוד פלטפורמות (מלבד סימביאן S60 ו- WM, ס.א. ) באופן מתוכנן ורק בהמשך" מציין הרצל בן משה, סמנכ"ל התפעול בלוג'יק.

Drive בגרסת Symbian S60 נמסרה לי לבדיקה. סקירה מלאה על התוכנה במהלך השבוע הקרוב וככל שהנסיבות יאפשרו (טוב בין סקירה לסקירה צריך גם להתפרנס..:-)..).

כתב: סער אביגור
צילומים: איריס אביגור - א.ס.י.פ/ערוץ 3


אין תגובות: