יום שני, 8 בספטמבר 2008

חשיפה מצולמת: BPE-270. מקסימום חיים ל- Diamond במינימום היקפים

HTC-NewpanLog (5k image)

BPE270-15 (19k image)


איני מתהדר סתם. ושיהיה ברור. אני, "הקטן" מישראל... זכיתי להמנות אם הראשונים בעולם לקבל את הסוללה המוגברת המקורית שתציע חברת HTC לתקשורתני ה- Diamond.

זה הדבר האמיתי. הוא שבעלי דיאמונד חיכו לו הכי-הכי, וזה אוט-או-טו כאן, משהו כמו שבועיים עם רשימת הזמנות מוקדמות פתוחה. סוללה מוגברת עם 1,340 מא"ש , תוספת בריאה של כ- 50% כוח (בסה"כ 150%). כל זה בתוספת ממש, אבל ממש מזערית לעובי, 2.6 מ"מ בלבד, ותוספת זניחה לגמרי למשקל הכולל, כ- 17 גר' סה"כ. אפילו המחמירים עשויים להודות שמדובר בקרבן קטן, החלטית, להבטחת Happy Ending גדול בסוגייה מטרידה.

הסוללה תוצע במחיר מומלץ לצרכן של 299.00 ש"ח (כולל מע"מ) , ע"י מפיצי חב' ניופאן הרשמיים. כנראה גם אצל החברות הסלולריות המפיצות את הדיאמונד (כרגע רק אורנג'), ועוד. להשלמת החגיגה בדקנו ומצאנו שהמחיר המומלץ לצרכן בישראל, זהה, או אפילו זול לפעמים מעלות המוצר בייבוא אישי מחו"ל (כולל משלו"ח ומיסים). גם זה ראוי לאזכור.

עדיין מעורר התפעלות בקרב "המגלים" אותו לראשונה, Diamond של HTC כבר מכר מיליוני עותקים ומאיים ברצינות להכנס לספר השיאים של Guiness כתקשורתן הכי קטן (במידותיו) - הכי גדול (בתכונותיו) בסביבת מעטפת הפעלה Windows Mobile. אגב שם יצטרף לקרוב נוסף ממשפחת HTC. אחד שכבר זכה בכבוד, IPaq 3630 המיתולוגי. "היו ימים" יאנח בסיפוק Peter Choi, בעל הבית של HTC.

כבוד בצד, אוהביו של ה- Diamond ובעיקר המקטרגים עליו הסכימו עם חולשת שריריו של הקטנטן. סוללתו הדקה (900 מא"ש), כמתחייב מגזרתו המוקפדת (11.6 מ"מ), לא ממש סייעה בידו לעבור יום עבודה בשלום.. בעיקר אצל אלו שאליהם כיוון המכשיר. אנשי עסקים שמדברים הרבה, מנווטים קצת ובין לבין גם גולשים באינטרנט סלולרי דור 3.5..

"ל- HTC לא הייתה מעולם בעייה טכנית למהר ולהמציא סוללה מוגברת", מסביר לי דיויד צ'ן בשיחה טלפונית מטאיפה. "הם החליטו לצאת עם מוצר כזה רק כשקבוצות המיקוד שלהם הסכימו על צירוף מנצח של מקסימום כוח, במינימום קנס מידות ומשקלות. הרי עדיין מדובר כאן בתקשורתן של שיאים והם (הכוונה ל- HTC, ס.א.) מתכוונים להפיק כאן את המירב לכל אורך חיי המוצר ". טוב. התלהבתי. כעת נבדוק אם כצעקתה.

סוללת BPE-270 מגיעה במארז בליסטר. עדות שלא מדובר כאן במוצר נישה, כי אם באחד שמיועד למכירה "שוטפת" ובכמויות.

BPE270-1 (17k image)

הבליסטר הדק והקל גרם לי למהר ולהפוך אותו, לאמת שאכן מדובר בסוללה המוגברת, תוספת כוח של 50%, ולא חו"ח בעוד סוללה סטנדרטית. הכיתוב בגב האריזה הרגיע.

BPE270-14 (21k image)


במארז, הסוללה הנחשקת. משום שזו מעט שמנה מאחותה הבוגרת (והמקורית), מצורף גם כיסוי חלופי ותואם עבור בית הסוללה.

BPE270-15 (19k image)

אתמול בלילה, בפורום, הבטחתי הפתעה בהקשר לכיסוי הנדון. הריהי. למי שתהה ולמי שלא קרא. מדובר בכיסוי עם עיבוד "גומי", בדומה לזה של ה- Touch ושל ה- Kaiser. אמרתי דומה, ולא יותר. הפעם HTC עשו את הכיסוי כמו שרצינו. טקסטורת הגומי חסינה, כמעט, לטביעות אצבע ומכל מקום, יותר מקודמותיה. היא נעימה למגע ותקטין בודאות את פוטנציאל ההחלקה מהיד של הטלפון הקטן והחלקלק הזה. כבר שווה, אבל פחות יפה מהמקור. עניין של טעם וכבר אמרנו. "אין נסיעות חינם"..

BPE270-2 (15k image)

עדיין כדי להתרשם מההבדל הקטן בעובי כיסויי בית הסוללה, צילמתי את המקורי ואת החדש צד לצד.

BPE270-4 (14k image)

כפי הנראה, ההישג האמיתי כאן זה לדחוס סוללה בהספק של 1,340 מא"ש (קייזר ..) לבית סוללה המורגל ב- 900, בתוך מכשיר קטן כ- Diamond. ידברו הצילומים.

BPE270-3 (13k image)

BPE270-5 (15k image)

BPE270-6 (19k image)

BPE270-7 (10k image)

BPE270-8 (11k image)

כל הסיפור הזה מתכנס לחבילה מאוד, אבל מאוד קומפקטית, היושבת טוב ביד.

BPE270-11 (9k image)

BPE270-12 (11k image)

להבדיל ממוצרי פרא שכבר נראים בשוק ולא ממש ברור מי האבא'מא שלהם, כיסוי בית הסוללה החלופי לוקח בחשבון מחושב את שינוי המרחק מעדשת המצלמה ומגדיל את חריר העדשה בהתאם (בהשוואה למקור).

BPE270-16 (12k image)


ביצועים:

יותר מהשוואת אורכים בלתי נמנעת (זמן בין טעינות), שהרי הכל קם או נופל בהתאם לאופי השימוש האישי, שמחתי למצוא שהטלפון מתחמם פחות בשימוש רצוף ומתארך. הסיבה פשוטה. מתחת למכסה יש חלל אוורור גדול יותר. מתחמם, עדיין. אבל פחות דרמטי.

מהרתי לבדוק אם הסוללה החלופית מפריעה לאי-מי ממקמ"שי הרדיו של ה- Diamond. התשובה קצרה ונחרצת, לא ולא. הטלפון, וגם ה- BT, ה- WiFi ובעיקר ה- GPS עובדים כרגיל ובלא שמץ של טענות כנגד החדשה באה. כבר שמעתי סיפורי זוועות על תחליפי הפרא. יש על זה מחרוזת שלמה ב- XDA.

בשעת כתיבת הסיכום, 22:00, אני סוגר 12 שעות של פעילות רצופה ל"דיאמונד-על-סטרואידים" ה"חדש" שלי. אחרי טעינה ראשונית של 12 שעות, ה- דיאמונד התחיל יום עבודה הכולל שיחות, חיפושי גוגל, ניווטים קצרים בעיר ללא חיבור לשקע המצת ברכב, ולא מעט הודעות טקסט. בין לבין העליתי והורדתי כמה יישומים מה- Flash (סיפור לזמן אחר). אני מכניס את המכשיר לטעינה כשעל צג בדיקת שארית חיי הסוללה עדיין 3 קווים (33%). לא רע. נכון זו לא בדיקה לגמרי מדעית, אבל גם זה אומר משהו.

על-פי ניופאן, משלוח גדול של הסוללות המוגברות יגיע למדפים כאן לקראת סוף חודש ספטמבר, אולי טיפה קודם. בדקתי עם מקורות בחו"ל וגם שם, משלוחי הסוללות צפויים לקראת סוף החודש אז זו הסיבה שהסקירה הזו כמוה כ"סקופ" עולמי.. הפעם אפילו הקדמתי את Boy Genius Blog ..

קוראי האתר המעוניינים להקדים ולשריין מקום במשלוח הראשון מוזמנים להתקשר ישירות ל- ניופאן טלקום, בטל: 1700-700-727 שלוחה 2

מאת: סער אביגור
צילומים: איריס אביגור לא.ס.י.פ/ערוץ 3

============

אין תגובות: