יום שבת, 12 ביולי 2008

סקירה: היהלום של HTC - גרסת ישראל - כאן כבר באוגוסט

Dia-31 (25k image)





NewpanTelLogoo (3k image)קטן, אבל גדול. מינימליסטי במראה, אבל כולל הכל-מכל-כל. רק נולד וכבר נהיה "סלב", וככזה אוסף סביבו ים של מעריצים וגם, כמקובל, לא מעט מוציאי לשון-רע. ה- Diamond של HTC עשה עליה לישראל, ויוצע במחיר נמוך מ- 4,000.00 ש"ח, כולל מע"מ. כן, ככל הנראה גם אצל שתי סלולריות ה- GSM המקומיות, וגם בחנויות הגאדג'טים המואמנות.
עוד לפני שנצלול לעצם העניין, יש לציין עוד שה- "Israeli diamond" הוא התקשורתן המשולב, הראשון בישראל, שמתהדר בלוקאליזציה מלאה של ה- SIP (ר"ת: Soft Input Panel. בעברית פשוטה - המקלדת !!). במקור, ה- Diamond כולל מערכת מקלדות מגע (Touch) משוכללת. כזו שהופכת את המקלדת ה"פיזית" למטען עודף, ואת המקלדת הוירטואלית של מערכת ההפעלה למוצר גריאטרי. פיתוח ארוך, ומוצלח, של חב'
איירון "עיברת" במלואו את מנגנון ה- SIP המקורי של HTC. לדעתי, ברמה מוצלחת יותר (!!) מזו הנחשבת ל"מקלדת הרף" ב- Iphone.
ועוד לפני שנרד לקטנות. בידי נמצא עותק סופי זהה למה שהיבואן, ניופאן טלקום יציע בקרוב לכולם. לא דוגמא, לא Engineering Model ולא נעליים... בהשוואה לכל תקשורתן משולב-כל, וגם בהשוואה לכל PDA עם מסך VGA, אם תרצו גם בהשוואה ל"דבר האחר" של Apple. ה- Diamond ביצועיסט בלתי נלאה, יציב ומספק את הסחורה, הגם שהוא נושא מטען של לוקאליזציה עברית חיצונית הגובה את מיסיה.
שהוא הדק, הקל ובעל העיצוב ה"שקט/רועם" מבין כל תקשורתני WM המשולבים כבר אמרתי ?, אם לא, כל הפרטים בסקירה שבהמשך ..
"מתחיל מהאריזה"..
הוזים וממציאי קונספירציות יספרו שסטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, התקשר באחד הלילות ל- Peter Chou, מנכ"ל HTC ואמר לו משהו קרוב לנוסח הבא..."פיטר, אתה חייב לעזור לנו לחרב את ההשקה של IPhone II. לא איכפת לי איך תעשה את זה, אתה ה"איש שלנו בחומרה", תעשה משהו שיאכיל את ה- Jobs המעצבן ההוא אבק"... (אין לנו כל הוכחה קשיחה שאירוע כזה אכן קרה, אבל נודה בכך, זה לא נשמע לגמרי מופרך...).
מפה לשם, ההצלחה לא אלמנה ונראה שהשעור "ההוא" נלמד היטב. מחשבה שיווקית ניראית כבר באריזה החיצונית של היהלום. אמרנו Diamond, אז גם אריזת המכשיר דומה לקופסת תכשיטים, אמנם מפלסטיק, אבל המדמה קופסאות תכשיטים מהבנה (Ebony) שחורה.

Dia-1 (21k image)


Dia-3 (15k image)


לא לקחת את הקופסה הזו "בקלות", יש בה כמה "כיסים נסתרים" ובהם דיסקים עם תוכנות וחוברת (דיגיטלית) למשתמש, מגן מסך קריסטלי (לגמרי לא רע), אחריות בינלאומית (בהתאם לאיזור) וחומר פרסומי. נקודות למעצב !!

Dia-4 (16k image)



Dia-5 (21k image)



Dia-7 (23k image)




מכלול האביזרים הנלווים, אגב הכל מעוצב בסגנון זויתי, מדמה יהלום, סטנדרטי ואפילו... מאכזב מה.

Dia-6 (17k image)

יש:- כבל סנכרון USB ל- EmUSB (ר"ת: Extended mini USB)- אזניות סטריאו (חוט) עם מפסק טלפון (משמשות גם כאנטנה לרדיו FM המשולב במכשיר)- מטען (אוניברסלי, עם ראשים מתחלפים) למתח רשת (בינלאומי)- עט חרט נוסף (אם מאבדים, נראה שלקנות יעלה... כמו יהלום..)- מגן מסך קריסטלי (לשם שינוי, באיכות מניחה את הדעת !!. מומלץ להתקין מיד או לפחות עד לרכישת תחליף מועדף)
אין:- נרתיק עור (כמצופה מתכשיט).. מצאתי תחליף ממש "תפור" למידות בסניף Orange הקרוב, ב"כמה שקלים"..- עריסת סנכרון (אם מתחרים ב"הוא", אז למה כבר לא "ראש בראש"..)- אזניות BT עם A2DP (למה לא?, יאללה חברה', הרעיון בחינם...:-)...)
בעיצוב מסוגנן, פחות זה תמיד יותר..
שלא כ"ספינות הדגל היוצאות" של הייצרן,
Kaiser ו- Hermes, מכשירים מרובי כפתורים ומנגנוני ייתירות, ה- Diamond מסתפק במינימום הכרחי, ומותיר את מלאכת התפעול למסך מגע עם מנגנון TouchFlo. נדבר על זה בהמשך.
חזית המכשיר נשלטת ע"י מסך ענק (יחסית לגודל המכשיר) של 2.8 אינץ' ברזולוצייה VGA (דהיינו 640x480 פיקסלים). לדברי הייצרן המסך מחופה בלוח זכוכית מחוסמת. נגד שריטות ומזל ביש. מתחת למסך 4 לחיצי מגע בלבד. קבלת/סגירת שיחה, חזרה למסך "הבית" ובהשאלה ישירה מעולם הטלפוניה, לראשונה ב- PPC, לחיץ Back פיזי המחזיר למסך הקודם. (על הלחיץ הזה, נקודות למנהל המוצר..). בין הלחיצים מותקנת חוגת Jog (עם 4 כיוונים בלבד) רב תפקודית. בחלק מהיישומים זו משמשת גם כ Zoom רציף, מופעל ע"י החלקת האצבע מסביב לחוגה, על הטבעת המוארת, היא גם אמצעי החיווי לסטטוסים שונים של הטלפון (הלכו הלדים הצבעוניים של פעם..).


Dia-52 (4k image)Dia-51 (23k image)

דופן ימין מאכלסת את פתח החרט בלבד, אבל יותר מזה, היא מציגה את מסגרת (שלדה) המתכת של המכשיר. ה- Diamond כ- Diamond. אחד המכשירים ה"קשוחים" בליגה.
Dia-14 (9k image)
בדופן שמאל, בקרת עוצמה משולבת. למכשיר עצמו ולרכיב הטלפוניה. עוד על כך, בהמשך.


Dia-12 (9k image)

לחיץ בודד, מפסק מרכזי, בדופן העליונה. זהו מפסק מיקרו ומספיקה נגיעה קלה להדלקה/כיבוי, וטוב שכך. מי שלא נוהג לבטל את פונקציית כיבוי המסך האוטומטי בעת שיחה (פיצ'ר מעצבן למדי של WM6.x) יעשה חבר טוב של המפסק הזה. מעליו, פתח חיצוני לרמקול.Dia-13 (11k image)

בתחתית, מחבר EmUSB משולב לסנכרון/טעינה/אוזניות/שלט. כבר מזה זמן ש- HTC אימצו את המחבר הזה ולכן רוב אביזרי הקצה הישנים ממכשירי HTC, בד"כ יתאימו גם לדיימונד. חדי מבט יבחינו בשיפור איכות המחבר (Gold) עם תפש, האחרון נעדר ממרבית מחברי ה- mUSB ומבטיח שכבל הטעינה/סנכרון לא יברח ברגע לא מתאים). לצדו חריר לקשירת רצועה.

Dia-10 (14k image)



מכסה הסוללה, גב המכשיר, ממשיך את רעיון היהלום. יהיו כאלה שלא יאהבו את זה. הפלסטיק חלק ורואים עליו כל נגיעה. החתך הפאתי נראה כאילו ומונע מהמכשיר "לנוח" על משטחים. בעניין הנגיעות, לא להתפלא אם תוך זמן מסגלים תנועת ניקוי לא רצונית, נניח במכנסיים. בנוגע לחשש כי המכשיר יפתח בריקודים על השולחן, אל פחד. זו רק טעות אופטית. למעשה הפאות מסודרות כך שהן יוצרות מספר נקודות מגע והמכשיר נח ביציבות על כל משטח ישר. עוד אגדה מופרכת..


Dia-29 (9k image)


ה- Diamond הזה קטן מאוד וככזה יקסום לכל חבורת חובבי הסלולר (להבדיל מפריקי ה- PDA).


Dia-54 (24k image)
במידות של זבוב, המכשיר כמעט ונעלם לצד הקייזר והאייפון.


Dia-27 (36k image)


Dia-24 (17k image)


רק עוד מילה על החרט. היות וה- Diamond מעצים את חויית השליטה באמצעות מגע, החרט נשאר מיותם במסילתו רוב הזמן. בכל זאת, זה לא עוד סתם חרט. במסילתו קיים מגנט המבטיח את האחיזה בו (מעניין מה יקרה כשהמגנט יחלש). כששולפים (בכל זאת) את החרט ממסילתו מתרחשת הדלקת מכשיר אוטומטית. נחמד.


Dia-16 (15k image)



אז מי צריך את החרט הזה בכלל..


פעם, ולא ממש מזמן, מגע אצבע שמנונית במסך נחשב לפגיעה בקודש. איך הזמנים משתנים. שוב, לא מעט בזכות ה"תפוח האחר", תפעול מכשירים "באמצעות הציין הטבעי ביותר, האצבע...", נהיה פתאום צו האופנה.


ה- Diamond הוא הראשון ל- HTC ליישם את ממשק המגע החדש TF3D (ר"ת של: Touch Flow 3D). ממשק משתמש מלא המתלבש "מעל" מערכת ההפעלה ומאפשר להפעיל את מרבית תכונות המכשיר במגע אצבע. זאת ועוד. HTC לא נעצרה כאן, ובמהלך הזמן פיתחה לה שורה של יישומים מתאימים, המייתרים את יישומי WM המקבילים שכמעט ולא השתנו.


המחשת ממשק ה- TF3D בסרטון הבא.








בעיקרון, כלל ניהול המכשיר מתבצע ממסך ה"בית" של TF3D. לשם כך (זוכרים..?..) קיים בחזית המכשיר לחיץ Home שמחזיר אותנו למסך זה מכל מקום אחר.


ההתנהלות בתוך מסך הבית, כפי שנצפה בסרטון, באמצעות החלקת אצבע על סרגל יישומים רגיש למגע/תנועה.


Dia-40 (30k image)



השלמת חסרים..


יד על הלב, מכשירי Windows Mobile תוכננו לעסקים ודי מזמן.. בעוד שעולם העסקים, כעולם העסקים, נוהג בשמרנות, העולם הדיגיטלי משתנה בקצבים מהירים. You Tube כבר הפכה מזמן לכלי תקשורת מקובל. גלישה באינטרנט סלולרי, בדומה. ה- PIE (ר"ת: Pocket Internet Explorer) אף ששופר כצעד של רגע אחרון ב- WM6.1 כבר לא עומד בקריטריוני מינימום. שלא נדבר על אי התמיכה שלו ב- Flash ותמיכה די חלקית ב- Java. מנגד, "מורה הדרך". האייפון. יש בו גם דפדפן מעולה וגם יישום You Tube סימפטי. אז גם ב- Diamond. והרבה יותר טוב בזכות תקשורת מהירה HSDPA ובזכות מנגנון זום רציף, המובנה בחוגת ה- Jog הקדמית.


החלקת אצבע על סרגל היישומים במסך Home תביא אותנו לחוויית אינטרנט חדשה, שטרם נראתה במכשירי Windows Mobile.


Dia-43 (29k image)


HTC ו- Opera התאימו גרסה מיוחדת של Opera 9.5 ל- Diamond וזו, אני אומר את זה אחרי שימוש של כמה ימים טובים, מציעה את הדפדפן הסלולרי הטוב ביותר שבנמצא - כרגע. כאמור, גם בזכות הזום הרציף, אבל בעיקר בזכות מנוע רינדור מעולה של Opera.


אין טוב ממראה עיניים. המחשת יישום Opera 9.5 ב- Diamond בסרטון הבא:






מלבד הזום הרציף, ניתן להתנייד בתוך דף האינטרנט באמצעות מגע אצבע.

Dia-44 (42k image)

אם עד היום הצלחנו, איכשהו, לצפות בסרטוני You Tube באמצעות תעלולי כשפים, ה- Diamond, עם יישום ייעודי תומך Flash, עושה את עניין You Tube לעניין של מה בכך.. בייחוד עם מהירויות דור 3.5. פשוט להכנס ליישום ולצפות.

Dia-45 (40k image)


רוצים רדיו FM, קבלנו. לא חידוש וכבר ראינו רדיו במכשירים קודמים של HTC ואחרים, אז יש כזה גם ב- Diamond. טוב להאזנה תוך תרגול כושר במכון, או בג'וגינג. מצריך שימוש באוזניות המצורפות. הללו משמשות כאנטנה וגם מאפשרות מעבר לסירוגין בין מצב רדיו למצב שיחת טלפון. הרדיו לגמרי לא רע, חבל שהוא מותנה בשימוש עם אוזניות כבל. אוזניות BT A2DP היו מעלים את הרדיו הזה בכמה כיתות. שעורי בית לגרסה הבאה.

Dia-47 (22k image)

שיחות Free Hand אמיתיות, אפשריות באמצעות תוכנת Voice Dial המוכרת של Cyberon. אחת התוכנות הפשוטות והאמינות. מבוססת תיוג קולי ולכן "שקופה" לשפות ולמבטאים. CVC מופעל מאזניית BT תומכת בפרופיל HF הנפוץ, ופועלת יפה להפליא מול ה- Motorola H700 הנוכחית שלי.

Dia-39 (23k image)

קצנו ב- Ringtones המשעממים שמספקת מערכת ההפעלה. בקטנה. יישום MP3 Trimmer המצורף, מאפשר לחתוך לנו רינגטונים לטעמנו מכל שיר/קובץ MP3.

Dia-48 (25k image)

ואם ה- Mobile Media Player וה- Recorder שסיפחה מיקרוסופט למערכת ההפעלה אינם מתאימים כבר לטעמנו המתחדש, נמצא ב- Diamond יישומים מקבילים, פותחו ע"י HTC ומובן, ברוח ה- Touch הכללית של המכשיר.


מצלמות:

בלי הרבה סיבה למסיבה. מצלמה קדמית VGA לשיחות וידאו, מצלמה עקרית (אחורית) 3.2MP לצילומי Stills ו- Video, עם מיקוד אוטמטי.

ציוד תקני שלמדנו להכיר בקייזר ובקרוז. לא תחליף למצלמה מרובת פיקסלים שעולה רבע מחיר, אבל כשזה כל מה שיש "עליך" ואתה צריך להנציח משהו. עובד ומספק סחורה. כמו שהתרגלנו, צילומים בחוץ מהירים וממוקדים. צילומים בתנאי תאורה קשים, עדיין איטיים ומחייבים ייצוב המכשיר (כנגד רעידות).


חריץ הרחבת זכרון..

אז זהו..שאין כזה. ל- Diamond זיכרון מובנה ו"סגור" בתוך המכשיר, 4GB נפחו. כאחד שמעולם לא מילא את כרטיס הג'יגה הבודד, שהוכנס למכשיריו טרם "גיוס" ה- Diamond לכוחותינו, 4GB זה די והותר עבורי. עם זאת, נכון אמר מי שאמר ש"אף פעם אין כזה דבר מספיק זיכרון". אני מניח שיהיו מספיק משתמשים שיכנסו לחרדה תהומית מזה שאפשרות זו נעדרת מה- Diamond, אבל אין מה לעשות. זה המצב.. דאגתי רק שלא אוכל להשתמש בתוכנות ניווט שמנגנון ההגנה שלהן מבוסס על טכנולוגיית SD. משבעייה זו נעלמה, דוקא מצאתי רוגע בעובדה שכעת אין חשש, לא עלינו, שאאבד את הכרטיס ואפילו חס וחלילה.. מישהו עוד ישלוף לי אותו ברגע של אי שימת-לב וימצא שם את כל הדברים שאני מסתיר.. שוב, ב- 4 ג'יגה אפשר לאכלס, למשל, את כל מפות העולם של תוכנת ניווט כלשהי, שני סרטים באורך מלא, עוד קצת מוזיקה ואת כל התוכנות הקבועות שלי... מי שצרכיו עולים על כך, ה- Diamond איננו המכשיר עבורו.


ועכשיו לביצועים..

הרבה דעות, סותרות לגמרי, הושמעו בעניין ביצועי ה- Diamond. על פניו, החומרה מהירה ביותר, מהירות מעבד של 528Mhz, זיכרון הרצה (RAM) בנפח כולל של 192MB, לגמרי לא החנון של הכיתה. בכל זאת בפורומים אין תמימות דעים בהקשר לביצועי המכשיר.

כיום ומזה יתר משבוע אני משתמש ב- Diamond כסייען משולב ראשי. לא הייתי עושה זאת אילמלא המכשיר עמד בציפיות לביצועים סבירים.

נכון, זה לא טלפון Symbian S40, זהו תקשורתן משולב-כל, עם מסך VGA, עם WiFi, עם GPS, עם רדיו FM, עם מערכת הפעלה התומכת באלפי תוכנות ועל כל אלו, תמיכה בלוקאליזציה חיצונית. ככזה אין ל- Diamond במה להתבייש. פשוט עניין של תאום ציפיות. אם יודעים מה זה, ה- Diamond משתווה בביצועים למכשירים דומים.

את המחשת האמור ניתן לראות ב- 4 בדיקות שנערכו באמצעות SPB Benchmark. הבדיקות הללו מאורכבות בחברת SPB וניתנות לאימות ישיר בכל עת.

בבדיקות קיימת התייחסות ל-HTC Touch CDMA, הזהה במפרטו ל- HTC Touch Dual היותר מוכר אצלנו.

Dia-19 (23k image)

Dia-20 (23k image)

Dia-21 (26k image)

Dia-22 (24k image)


עוד סוגייה שהועלתה בהקשר נוגעת לזליגת זיכרון הנגרמת, כך חושבים החכמים, מממשק ה- TF3D ודפדפן Opera. כדי להבין במה דברים אמורים ובשפה פשוטה, מדובר בזיכרון הרצה בו משתמשת תכנית מסויימת, האמור להיות מוחזר ל"פול" הזיכרון כשאותה תכנית נסגרת או איננה פעילה. אחרי שימוש רצוף של שבוע ויותר, לא הגעתי למצב בו הייתי צריך לרסט את המכשיר. ובכל זאת. יש זליגה כזו וכבר ראינו שיפור בטיפול בה ב- ROM האחרון (איזורי) שעמו מגיע המכשיר המשווק בארץ (גרסה 1.37.456.2 המכונה "המזרח תיכוני"). אגב, ROM זה עבר אופטימיזציה למנועי שפה דו-כיווניים (BiDi) ולכן עובד יותר טוב עם פתרונות לוקאליזציה מקומית. ניסיתי גם את ה- ROM האירופי והוא ניגן באופן צולע למדי עם התמיכה העברית המובנה של הממשק. חזרתי ל"מזרח תיכוני".

קול:

עצמת הקול של הרמקול (מערכת/טלפון/צלצול) משביעה רצון. הדיבור בטלפון נשמע היטב בשני הצדדים ועצמתו סבירה בהחלט. כך גם עצמת הצלצולים וההתרעות. בסביבה רועשת (קניון רמת-אביב ביום שישי בצהריים) הצלצול עדיין הבהיל אותי באמצע לגימת קאפוצ'ינו עם חברים בארקפה...

היות והמכשיר מקמץ בלחיצי בקרה, ניתן לשנות את עצמת הצליל ולעבור בין פרופילים סטנדרטיים (צלצול, שקט, רטט) באמצעות לחיצי בקרת העצמה ומסך המגע. אני מניח שחובבי ניהול פרופילים מורכבים יותר עדיין יאלצו להתקין את התוכנה החיצונית המועדפת עליהם.

Dia-34 (17k image)


מסך:

אני מודה כשפני לקיר. מעולם לא התעניינתי במסכי VGA. ידועים כמחוללי איטיות וזוללי מתח, הללו נראו בעיני מנוגדים לעצם אופיין השימוש שלי ב- PDA. תרשו לי לחזור בעדי?, אז אני חוזר! מסך ה- VGA (רזולוציה 640x480 פיקסלים) שב- Diamond מציג תמונה פשוט מרהיבה !! בעיקר כשמוסיפים לזה את ה- Dot Pitch (בעברית, צפיפות פיקסלים) הקטן במסך ה- 2.8 אינץ.

הפעם, HTC כנראה טיפלו גם בנושא הדרייברים של רכיב עיבוד הוידאו (אלו החסרים בקייזר). אין לי עובדות קשיחות לאשר או לשלול הנחה זו, אבל סרט שניסיתי הוצג באופן חלק ובלי קפיצות. המבחן האמיתי הוא עם משחקי וידאו 3D אבל אין לי עניין באלו. אם מישהו כאן בעניין, בדוק ורוץ לספר לחברה בפורום.


סוללה:

אולי החולשה המרכזית של ה- Diamond, אבל אחת שכבר מטופלת As we Speak. כידוע "אין נסיעות חינם". על-מנת לבנות מכשיר דקיק כ- Diamond, הייצרן כיווץ את עובי הסוללה וניפק לנו אחת עם 900 מא"ש, די אנמיים. האמת, שימוש חכם במכשיר יעביר אותנו את יום העבודה, אבל אף אחד לא מעוניין בתירוצים.

במהלך החודש הקרוב HTC תציע סוללה מורחבת ל- Diamond, בהספק של 1,350 מא"ש. תוספת ברוכה של 50%. הסוללה תוצע בליווי כיסוי/גב מכשיר תואם ותוסיך לעובי המכשיר רק כ- 2 מ"מ בסה"כ.

מה שנותר לנו זה לזהות את הצרכים באופיין השימוש האישי ולבחור בין האופציות.

משזה נאמר, לגבי דידי, אני סוגר יפה יום שלם על הסוללה הדקה, וטוען מדי לילה. כשאני מנווט ברכב ממילא המכשיר מחובר למתח ונטען. מספיקה נסיעה אחת באמצע היום, ואפילו בעיר והסוללה מגיע לטעינת לילה כיש בה עדיין בסביבות 50%. שוב, עניין של תאום ציפיות והבנת מגבלות כבסיס חיים ארוכים ושלווים... מכל מקום, לא מדובר כאן במבחן מדעי וברור שמשתמשים שונים עשויים לחוות זמני סוללה אחרים.

אקסלרומטר:

ה- Diamond מצוייד בחיישני תנועה. כרגע אלו משמשים בעיקר משחק נחמד בשם Teeter. ברור שזה רק להמחשה ושבמשך הזמן יעלו יותר שימושים ביכולות אלו. כבר עתה, המכשיר מציע אפשרות להשתקת צלצול באמצעות הפכתו על פניו. מפתחים זריזים שגילו את כלי הפיתוח המתאימים, כבר "פיתחו" יישומון המאפשר מעבר בין צלצול לרטט ב"ניעור" המכשיר (שמפעיל את האקסלרומטר). הנושא בחיתוליו אבל כמכשיר כולל-כל, הדיימונד אינו חסר גם אקסלרומטר. אגב, אני מכיר כמה אנשים שכבר התמכרו למשחק הזה. האם סוף-סוף קבלנו תחליף עדכני לBubble Breaker ?

Dia-53 (5k image)


מה שווה GPS אם אין תוכנת ניווט..

השקת ה- Diamond בישראל בצל היעדר תוכנת ניווט מקומית זמינה עוררה חששות שהופגו עם החלטת GPS&More לשחרר גרסה של IGo8 תואמת. פרטים נוספים על כך, בלחיצה כאן.

Dia-33b (14k image)

בינתיים נמסר לנו שגם חברת רוגב מחשבים, מפיצת תוכנת הניווט GPS2GO, נערכת בהתאם. משתמשי תוכנת GPS2GO יכולים, כבר, לפנות למשרדי החברה ולברר זמינות.


עברית קשה שפה

בתחילת הסקירה הזכרתי את מאמץ הלוקאליזציה של חברת איירון כאחת מחוזקות ה- Diamond "הישראלי". הצילומים למטה מסבירים את עצמם. ובכל זאת. מלבד "עברות" מלא של התפריטים, מה שאנחנו כבר מכירים, ב- Diamond יש "עברות" מלא של ה- SIP. משום ש- SIP זה טוב מיסודו ומשובץ באופן מושלם בממשק ה- Touch של ה- Diamond, שימוש במקלדות המובנות מבטל את הצורך במקלדת פיזית. כן, גם למשתמשים שמכניסים טקסטים ארוכים יחסית, ככל שבכלל ניתן להכניס טקסטים ארוכים ל- PDA קטן...

Dia-35 (37k image)

Dia-35a (21k image)

Dia-35b (37k image)

בהשוואה למקלדת ה- IPhone, שקלידיה גדולים יותר (מסך 3.5 אינץ), מקלדת ה- Diamond עדיפה בעיני. זאת משום טכנולוגיית המסך השונה באחרון. בעוד שטכנולוגיית מסך ה- IPhone מצריכה נגיעה מלאה של אצבע במקש (וירטואלי), לכן מקלדת זו מתאימה פחות לבעלי ידיים גדולות, טכנולוגיית מסך ה- Diamond מסתפקת בלחיצה ממוקדת, מה שמאפשר הקלדה מכוונת בקצה האצבע, בלא תלות בשטח האצבע עצמה.

Dia-37 (32k image)


סיכום:

ה- Diamond במונחים של Windows Mobile הוא מכשיר מהפכני. הוא פשוט פורץ כל חסם ששיננו לנו שאינו ניתן לפריצה. במידות, במשקל, בתכונות ובממשק. תגידו "ה- IPhone עשה את זה קודם", ובכן הרבה יותר קל להמציא את עצמך מחדש, מאשר לפרוץ מוסכמות ומקובלות ולהראות שאפשר גם אחרת.

שואלים אותי רבות בפורומים "לקנות או לא", לא יודע מה אתכם, אני קניתי. אני מרוצה ואני חי טוב עם המגבלות הספורות (צויינו במהלך הסקירה) במאזן מול הייתרונות הרבים שמציע המכשיר. מעבר לאמור, כל אחד וטעמו.

מפרט טכני מקוצר:

מערכת הפעלה: MS Windows mobile 6.1, ממשק Touch flow 3D של חב' HTC
מעבד וצ'יפסט: Qualcom MSM7201A
מהירות מעבד: 528MHz
זכרון הרצה: 192MB SDRAM
זיכרון תוכניות: 4.3GB Flash
מסך: 2.8 אינץ', Transmissive - High Outdoor light, תמיכה ב- 65,536 גוונים
רזולוציית מסך: VGA 640x480
התקני קצה משולבים: GPS + AGPS, רדיו FM, חיישני תנועה
חריצי הרחבת זכרון: אין
כניסות/יציאות: משולב EmUSB (סנכרון/טעינה/אוזניות/שלט-רחוק)
אלחוט: תמיכה ב- WiFi B/G, תמיכה ב- BT2.0+EDR, אין תמיכה ב- SIR
טלפוניה: Tri-Band GSM900, GSM1800, GSM1900, Dual-Band UMTS900, UMTS2100
מצלמות: קדמית VGA לשיחות וידאו, אחורית (עיקרית) 3.2MP עם מיקוד אוטומטי
סוללה: 900 מא"ש (מילי-אמפר/שעה)
מידות (מ"מ): אורך-101, רוחב-51, עובי-11.5
משקל (גר'): 110


=========SA===================
צילום: איריס אביגור
מבחני ביצועים: SPB Benchmark
סרטוני המחשה: HTC

אין תגובות: