יום שישי, 27 ביוני 2008

To Diamond or not to Diamond..מחשבות


אני עוקב בעניין רב אחר השקת ה- Diamond של חברת HTC. לא עדיין אין לי Diamond וכן, אני בשלבי שכנוע עצמי לקנות אחד. למה כן, כי כמו כל מכשיר חדש שבוראיו מעידים עליו כ"משנה עולמות", ה- Diamond פשוט מסקרן אותי. למה לא, כי אינני בטוח שיש בו באמת את המהפכה המדוברת. בטח לא כשכבר עכשיו, בקושי יצא לאור, מאזני הבעד ונגד מתלהטים באי הסכמה רועמת..
באשר לאופיין השימוש, דוקא אינני נבהל ממה שדומה שמעורר את דאגת הכלל. זמן סוללה בין טעינות: במשך כל החיים (הארוכים ??) שלי אני נוהג לטעון את ה- PEs (לשון רבים ל- Phone Edition) שלי מדי לילה, ולהשתמש בהם במשך היום בהתאם לצורך. בכלל זה, כשאני ברכב ה- PE בד"כ בטעינה. אני "איש מחשבים" ולא "איש טלפונים" ואני כבר מספיק גדול להבין ש"אין נסיעות חינם" ושעל שימוש משולב גלישה, דואר בדחיפה, מולטימדיה ושיחות טלפון, משלמים בזמן סוללה. מכאן שאם הסוללה מחזיקה יום עבודה "רגיל" (במחוזותינו זה מתפרש לכ- 10 שעות, פלוס-מינוס), מבחינתי זה סביר ובכלל לא מעניין אותי הקטע של טעינה כל 4 ימים/שבוע/חודש/שנה... חוצמזה, אני לא במדבר ובמדבר ממילא אין שקעי חשמל לטעינה.
גם הגבלת נפח הזכרון המובנה (4 ג'יגה בפלש ללא אפשרות הרחבה) אינה מדאיג אותי מי-יודע-מה. בכל מכשיר שלי תקוע, כבר מיום הוולדו, כרטיס 2GB. כרטיס זה לא יוצא משם אף פעם ומעולם לא חסר לי זכרון. כן יש לי במכשיר גם מוזיקה, גם תוכנות וגם אי אלו מסמכים. מבחינתי 4GB זה די והותר.
תוכנת ניווט מוגנות SDS. (א) יש תוכנות ניווט מקומיות שאינן מחייבות SDS, (ב). מן הסתם ועם הזמן גם IGO ייתכן ותשחרר פתרון שאינו מבוסס SDS שהרי זה רק ענין של החלטה ומצריך אפס זמן פיתוח.

אז מה בכל זאת חסר לי ב- Diamond ?
היעדר כיסוי תדרים בינלאומי מלא, והתמקדות בתדרי אירופה. מה לעשות ואני נוסע הרבה בעולם. מבחינתי היעדר כיסוי תדרים עוולמי זו מכשלה רבתי. לצערי כמו "שירדו" לנו מסכי ה- Transflective באין מצייץ, כך נרשמת מגמה לחסוך/לחתוך לנו את כיסוי התדרים. והחמור מכל, לדעתי זה נובע רק משיקולי שיווק גרידא, ושלו יז...ו את השכל.
כמו-כן, אם המכשיר אכן זולג זכרון עד כדי חנק המחייב SR, זה יחשב אצלי כמכשלה וגם כחזרה לאחור. כבר שכחנו מזה ולא בא לי להזכר.
גם אם המכשיר, על הרומים העדכניים שלו, עדיין איטי תגובה, ברמות עליהן דיברתי כשנגעתי בו (קלות) ב- Computex, תהיה לי אתו בהחלט בעייה. אם מהירותו דומה לזו של הקיזר שלי היום, דייני. אני מבין את מגבלות הפלטפורמה ואת ההבדלים מול טלפון סלולרי "סגור" ומוכן "לשלם" במהירות עבור פתיחות, מובן שבמסגרת הסביר.
אם אתחדש ב- Diamond בקרוב, אני מבטיח סקירת עומק שתנסה להתייחס באובייקטיביות לנושאים שהועלו מנקודת מבט של משתמש - "כמוני", בלי התלהמות ובמדת האפשר עם נתונים סטטיסטיים... לא כל מכשיר מתאים לכל אחד, וזה יופיו של העניין.
אינני יודע אם ה- Diamond מתאים לי, ולשכמותי, אבל כשאדע אתם תהיו הראשונים לקרוא כאן את דעתי האישית... והבלתי מחייבת...


מאת: סער אביגור
צילום: HTC ב- Computex 08 Taipei

אין תגובות: