יום ראשון, 13 בנובמבר 2011

Drug Passport - מדריך תרופות עולמי לנוסע המתמיד






כאחד שחייו התעסוקתיים מוגדרים כתזוזה בין נקודות על פני כדור הארץ, אני מגלה ערנות ייתרה לאפליקציות שמבטיחות לעשות איזשהו סדר בחיי כנוסע מתמיד. כזו היא Drug Passport ("דרכון תרופות") של R. Steinhertz. הושקה ממש לאחרונה ב- App Store , עבור מכשירי iOS.
גם אם זה לא יהיה נושא מועדף לשיחה בדייט ראשון, זוהי עובדה. במשך השנים כולנו צוברים מכאוב פה ומכה שם. מכאן ועד למצוא עצמנו בארץ זרה כשהתרופה המקלה נשכחת בארון האמבט, זה רק עניין של זמן. משכבר יש הסכמה בעניין, קל לדמיין מצב בו עלינו להשלים את החסר תוך ניסיונות לתקשר עם אנשים שחיים בעולם אחר, כשבו בזמן הבטן צורחת מכאב. הגם ש- Drug Passport איננה מבטיחה מרפא אינסטנט, האפליקציה יודעת להמיר בין תרופה מוכרת לתחליף המוצע בארץ היעד. לדייק, נכון לעת ההשקה ב- 169 מדינות. בכלל זה מקומות אקזוטיים, דווקא בהם מירב הסיכויים שה- Acamol שלנו מופץ תחת שם לגמרי לא צפוי..
המפתחים, רופא בכיר במקצועו, וייזם iOS, מכוונים לכל אחד ואחד מאתנו ולכן Drug Passport מוצעת לגמרי בחינם. גם אם הייתה מוצעת בעלות סבירה, עדיין זו אפליקציה שימושית, לכל צרה שלא תבוא. גם אנשי מקצוע (נקרא: רופאים..) ימצאו בה שימוש. זאת שכן בסיס הנתונים של האפליקציה נוקב בשמות תחליף לתרופות במדינות אחרות ועוד לא נולד הרופא שיודע הכל..

רק שנהיה בריאים.
===========================
Drug Passport, מכוונת מראש לנוסע הרגיל. אחד שאינו משתמש אשף באפליקציות, וגם אינו רופא. ככזו ממשק האפליקציה פשוט, ענייני ויעיל. אני מניח שה"מפחידון" (Disclaimer), ארוך במיוחד, הינו רע הכרחי כנגד חשיפה משפטית של המפתחים. לקוראי סקירה זו תקציר: אתם הולכים לאשר ששימוש בתוכנה אינו בגדר הצעה מחייבת, וכי מפתחי התוכנה ממליצים להוועץ בגורמים מוסמכים בטרם נטילת תרופה זרה. אני מזכיר זאת רק משום שלדאבוני הטקסט המרובה הצליח להפחיד אותי יותר מכאב בטן בדוכן-צד-הדרך בסומליה שאחרי Black Hawk Down. הבשורה, פעם שעוברים את המכשלה הזו, לאפליקציה עקומת לימוד תלולה מאוד.

מסך הבית מציג ארבע לשוניות משימה. הגדרות (Settings): לבחירת ארץ מוצא וארץ יעד, התרופות שלי (My Drugs): אוגדן תרופות אישי, להכין מבעוד מועד בבית. כולל שם תרופה מקומי ובמידת הצורך מינון, ממיר תרופות: בין ארץ מוצא לארץ יעד, לפי בחירת המשתמש, ובית מרקחת              (Pharmacy): לאיתור בתי מרקחת קרובים לנקודת המוצא בעת החיפוש.

מסך הגדרות מציג גלגלת בחירת מדינות (מוצא ויעד), מוכרת לכל משתמש iOS.
במסך התרופות שלי מוסיפים את התרופות הרלוונטיות, בשמותיהן המוכרים בארץ המוצא (במקרה שלנו - ישראל). למסך זה פונקציית "מקלדת חכמה", מציגה מבחר תרופות רלוונטי בהקלדת אותיות ראשונות. מקום טוב לרשום בו רשימת תרופות אישיות שנוטים לשכוח בזמן הכי פחות מתאים.

 

בבחירת לשונית המרה, תתקבל רשימה של תחליפי תרופה נפוצים בארץ היעד. למי ששכח מי נגד מי, כותרת המסך מציינת את זוג המדינות נשואות ההמרה.


וכאן "One More Thing" מפתיע. קישור Drug Passport ל- Maps המובנה (מחייב תקשורת WiFi או 3G). אפליקציית Maps מזהה את מיקומנו הנוכחי (בעולם) וגם את בתי המרקחת הקרובים אלינו. Maps מציגה (תכונה מוכרת) גם המסלול מנקודת המוצא הנוכחית לבית מרקחת קרוב, וסוגרת בכך את מעגל החיפוש הרגיש.

 

Drug Passport מבטיחה ומקיימת. בלי קונצים ובלי פירוטכניקה מיותרת. גם אלו שאינם נמנים עם "עם" ההיפוכונדרים ימצאו ב- Drug Passport תוספת יעילה לסל עזרי הנסיעה שלהם. המחיר (חינם) עושה את ההחלטה, לרכוש או לא, לפשוטה בה במידה. להוריד ולהתקין כבר לפני הנסיעה הבאה.

===================================
מאת: סער אביגור © א.ס.י.פ/ערוץ 3 - 2011
===================================