יום שלישי, 15 בנובמבר 2011

FC8 - כיסוי משולב סוללה לאייפון בגזרת סקיני



דיווחים על חיי סוללה קצרים במערכת הפעלה iOS5 וב- iPhone 4S מצאו אותי (ואת שכמותי..) מחפשים כיצד להאריך את חיי הסוללה במינימום עונש. אם ידחפו אותי לפינה אודה שהאייפון 4S החדש שלי (אנגליה), וגם אחיו הבוגר (iOS5/4 - פלאפון ישראל) אינם לוקים במכשלה הנ"ל, אבל מה יקרה אם וכאשר?

האמת, מאז ומעולם נשאתי עמי סוללת גיבוי חיצונית כזו או אחרת. "שייהיה".... האחרונה הייתה גאדג'ט חמוד בשם iWalk שעמד לצידי בטיסות ממושכות בבמיוחד. כאלו בהן רק Playlist ארוך ומוכן מראש יוצא חוצץ בין המשך ישיבה נינוחה לבין הצטיידות במצנח וקפיצה אל הלא נודע. בין לבין נתקלתי במיני כיסויים משולבי סוללה. רעיון נאה. גם מגן לאייפון, וגם סוללת גיבוי צמודה שאין חשש לשכוח אותה בבית. אלא שפתרונות אלו, בעלי שמות אקזוטיים כ- Mophie ו- Mili ו- Fuel Light, איימו לפגוע בלא רחם בגזרתו החטובה של האייפון, להוסיף לו משקל בלתי נסבל ולהפוך אותו לבת הדודה המכוערת של עצמו. פשע שלא יעלה על הדעת, שלא נדבר גם על המחירים השערורייתיים בארץ.

ה- FC8, שהושק בתערוכת China Sourcing Fair ממנה חזרתי זה עתה, שינה לחלוטין את דעתי על הז'אנר. טכנולוגית תאי סוללה מודרנית (Lithium Polymer), חומר גלם משובח, עיצוב מושקע ומחיר אגרסיבי הפגישו את האייפון 4 שלי (מתאים גם ל- 4S) עם מה שהבנות מכנות "שמלה-שחורה-קטנה" ומתכוונות בזה לבגד פשוט שמבליט את יופי המקור על פני יופי הבגד.
=============================================

הרבה לספר על כיסוי ה- FC8 ככיסוי מגן אין. מדובר במוצר בשל ועשוי היטב, מהזן הקשיח. המעדיפים כיסוי קשיח על הסיליקונים הזולים, מתלכלכים בקלות ובעלי תחושת מגע שנוייה במחלוקת, יאהבו את הסולדיות שלו ואת הגימור הקטיפתי למניעת החלקה. לא שאני, אבל היה כדאי שייצרני סמארטפונים המציעים גימור מסוג זה יצאו וילמדו אצל ייצרן ה- FC8 איך לעשות את זה כמו שצריך. הכיסוי מתלבש על האייפון בתנועת החלקה וננעל סביבו באמצעות רכיב עליון, משמיע "קליק" בריא כשמתמקם נכון.





זריזי מבט יבחינו בתוספת הדופן דקה במיוחד סביב צלעות האייפון. החומר הפולימרי ממנו בנוי הכיסוי קשוח משנראה לעין ולא נכנע ללחץ הכיפוף הסביר שהפעלתי עליו, בו בזמן כמעט ואינו מוסיף לרוחב המכשיר בצדדים ולמעלה. רוחב יחידת הבקרה בתחתית 8 מ"מ בלבד, והיא כוללת מפסק הפעלה וחיווי מצב סוללה/טעינה. אולי יחידת הבקרה הדקיקה ביותר שראיתי עד כה.

מעצב המוצר התעדכן, בוודאות, על בעיות החזר אור מבזק האייפון, שהתגלו בכיסויים מוקדמים מסוג זה. פתח עינית המצלמה והמבזק מוגדל וממוקם היטב. בשום מצב שניסיתי לא הצלחתי לאלץ החזר אור. כך גם עם פתח הרמקול התחתון שלתחושתי אף מוסיף לאיכות השמע ע"י יצירת מעין תעלת תהודה.


תא הסוללה הפנימי, מסוג Li-Poly, מאפשר לדחוס הספק של 1,400 מילי-אמפר/שעה (mAH) בעובי של 15 מ"מ בלבד. אף שאפל איננה מפרסמת רשמית את הספק הסוללה באייפון, מי שפרק אייפון 4 מצא שזו סוללת 1,420mAH. בלי להכנס לפירוט ביצועים ברמת תוספות זמן לשימוש כזה ולאחר, ה- FC8 מכפיל את זמן הסוללה המקורי. מה יעשה המשתמש בתוספת זמן שימוש המזומנת לו, כבר עניין אישי.

כסוללת גיבוי, FC8 נכנסת לפעולה באופן יזום, כלומר בלחיצה על מפסק ההפעלה ביחידת הבקרה. יש שמעדיפים מנגנון בקרה אוטומטי, נכנס לפעולה כשסוללת האייפון מגיעה לסף נתון. כאן זה לא המקרה. שיטה זו מאפשרת שליטה אולטימטיבית באביזר וחוסכת את החשש שתכנס למצב טעינה (ו"תתבזבז") על דעת עצמה.

הסוללה נטענת באמצעות כבל microUSB סטנדרטי, מצורף לאריזה. ניתן לטעון אותה מיציאת מחשב אישי, ממטען ברכב או ממטען ביתי כל עוד הללו מספקים יציאת 1-2A. מטען אינו מצורף לחבילה, אבל כבר טענתי באמצעות מטעני האייפון הרגילים שברשותי (בית ורכב) ע"י החלפת כבלים פשוטה. מי שמסתמך על מחבר אפל הסטנדרטי, למשל לצורך שימוש עם אביזרי קצה, יתאכזב. מכל מקום ולדברי הייצרן נעשה כאן יישור קו עם התקן האירופי החדש לטעינת טלפונים במחבר microUSB. החיבור מאפשר טעינה וסנכרון סימולטניים (כמו הכבל הרגיל של אפל).

תאורת חיווי (LED) מציגה את מצב הטעינה (רבע/חצי/שלושה רבעים/מלא). הלדים חבויים מתחת לחזית יחידת הבקרה ואינם נראים לעין כשאינם מאירים. הבדל ניכר מאביזרים זולים בהם הלדים בולטים בכיעורם הבלתי נחוץ. הפעלת הסוללה באמצעות לחיצה ארוכה על המפסק.



חוזקתו של האביזר, כמכלול, ביחס הנדיר בין הספק סוללה (1,400mAH) לבין עובי (15 מ"מ בחלק העבה ביותר ו- 9 מ"מ בדק). מבנה קמור - (Dome) מוסיף נוחות אחיזה לאייפון וכמעט אינו מוסיף למידותיו המקוריות, בו בזמן מכפיל את זמינות ההספק.


במשחק הזה, מוצר מנצח הוא זה שנותן "הכי הרבה סוללה" במינימום תוספת לעובי הטלפון, וזה תמיד מתבטא במחיר. למרות שעל פניו ה- FC8 מנצח את מתחריו ידועי שם יותר או פחות, הייצרן הבטיח "מחיר לישראל" בהזמנת מינימום של 100 יחידות. מחיר היעד שהצבתי לו כתרגיל היה 200 ש"ח בארץ, כולל מיסים ומע"מ (על סוללות יש מס). הוא לא נבהל. כל הייתר פתוח ליוזמה חפשית.


===================================
מאת: סער אביגור © א.ס.י.פ/ערוץ 3 - 2011
===================================

אין תגובות: