יום חמישי, 17 בנובמבר 2011

Gmate - הטרנספורמר שהופך iPod ל- iPhone

לעוגה מוצלחת נדרשים מרכיבים משובחים. כאלו הם ה- iPod, הנגן הדקיק של Apple שאת גזרתו הייתי רוצה שינחיל לאייפון 5, ו- Gmate, אביזר קצה חדשני שהוא מעין טלפון ללא מקלדת וללא צג, מתממשק לאייפד באמצעות בלוטוס והופך את הנגן החתיכי לטלפון לכל דבר. בלי לפגוע ולו בעשירית המילימטר במידותיו המושלמות של ה- iPod, תוך השארות בצל (כיס המכנסיים או תיק), ותוך שכבונוס הוא גם יהפוך iPad לטלפון ו/או ינהל סים נוסף ב- iPhone.


ה- Gmate יודע להיות משרתם של אדונים רבים, וכל הטוב הזה מוצע במחיר של 800 ש"ח בלבד (כולל מע"מ). להיט נוסף מתערוכת China Resources, עושה דרכו לישראל, ודוגמאות ראשונות כבר מסתובבות במקומות הנכונים. מהו ה- Gmate שהגניב אלפים בתערוכה, למי זה טוב, ומה לעשות ב- 800 ש"ח חפשיים אם יש לך iPod או iPad או iPhone ורוצה לסחוט מהם (ביחד או לחוד) כפל ביצועים?
==============================

 אנשי עסקים, מסתובבים בשטח עם שני טלפונים, האחד iPhone, ימצאו ב- Gmate פתרון חסכוני לניהול נוח של שני מספרים סלולריים מ- iPhone אחד. מאותגרי חשבון בנק וכאלה שמסיבותיהם העדיפו iPod (מגרסה 4 ומעלה) על iPhone יוכלו לסגור פערים, אם רק ירצו, במחיר כולל נמוך יחסית. כך גם בעלי iPad שאפילו בגרסתו הסלולרית במקור, אינו יודע להיות טלפון. זאת, וחובה להדגיש, כל עוד המכשיר המיועד עבר Jailbreak. שכן Gmate, מחייב התקנת אפליקציה ייעודית (מוצעת בחינם ע"י הייצרן) שאפל טרם אשרה, ומשום כך היא מופצת דרך Cydia. חנות האפליקציות ה"אפורה" לבעלי מכשירי iOS. לפחות לפי שעה, אם אי אפשר, או אין בכוונתך לבצע Jailbreak למכשיר ה- iOS שלך, סקירה זו אינה מיועדת לך.

האיורים למטה מתארים את יכולותיו של ה- Gmate, כולו בגודל של מחזיק מפתחות. זוהי שיטת הנשיאה המומלצת של ה- Gmate, אף שאני העדפתי לאפסן אותו בכיס ולא, הישבן היפה בצילום הפתיח אינו שלי... האפשרות להפוך iPad WiFi ל- Cellular iPad קיימת גם היא, באותו הפרינציפ.

 
ה- Gmate פשוט, אך בל יטעה אתכם מראהו הצנוע. מתחת למעטה הפלסטיק (בצבעים של שחור עסקי, כתום Outdoor או לבן אלגנטי) פועם ה"ביפנוכו" של טלפון סלולרי GSM תומך Quad Band (תדרי 850/900/1800/1900) ודאטה בדור 2.5 (EDGE/GPRS) עם תקשורת Bluetooth 2.0 תומכת EDR. משקלו של האביזר זניח, כ- 48 גרם ומבנהו קשיח. לא שמומלץ לשבת עליו, אבל גם אם זה קורה יותר סביר שתגרם לך אי נוחות מאשר שה- Gmate ינזק.


לעניין סקירתנו, בחרתי בצירוף המגניב ביותר. iPod (בגרסה 4 המתקדמת, וצפונה) ל- Gmate. מה שמוסיף לנגן תכונות של טלפון ואינטרנט סלורי. כמו-כן נצא בהנחת עבודה שמכשיר ה- iOS המיועד עבר נוהל Jailbreak כהלכתו. משכך תתבקשו להתקין מהסידיה אפליקציה תפעולית שתעלה על המכשיר ממשק הפעלה כולל חייגן, חיוויי רשתות סלולר ודאטה, זיהוי מפעיל סלולארי (בהתאם לסים) ומצב סוללה פנימית (של ה- Gmate). כך גם ממשק ייעודי למשלוח מסרונים (SMS). בגרסה זו ה- Gmate מחייב לשלוח מסרונים דרך האפליקציה בלבד, אבל זה ממש לא סיפור גדול.




הממשק, נוח למדי יש לומר, מוסיף חייגן משלו. זהה לחלוטין לחייגן האייפון המוכר. לצורך חיוג מהסים שב- Gmate יש להשתמש בחייגן זה ולא בחייגן המקורי. ביישום שני סימים ל- iPhone אחד החייגן המקורי ישמש לחיוג בסים האייפון ואילו חייגן ה- Gmate, אליו נכנסים בהקלקה על הצלמית (icon) שנוספה למסך הבית לאחר התקנה, יחייג על הסים ב- Gmate.


כך גם לגבי משלוח מסרונים (SMS). היישום הפנימי מעוצב בסגנון המוכר מהדור הקודם של iOS.


בין לבין, אפליקציית Gmate מוסיפה אי אלו רינגטונים וצלילי התראות חדשים, מאפשרת להגדיר נתוני דאטה של ספק ספציפי (APN) , לבדוק נתוני צריכה/תעבורת דאטה סלולרית ולאיפס את ה- Gmate בתוכנה (בנוסף לאיפוס החומרתי).

 

סיכום:

Gmate עושה הרבה, במינימום גודל ובמחיר הוגן. הדגשת המידות מתחייבת משום שקיימים פתרונות דומים אחרים, כולם ללא יוצא מהכלל מגושמים ונראים ליד ה- Gmate כמו פילים ליד חתלתול. ההתייחסות למחיר לוקחת בחשבון ש- 800 ש"ח (כולל מע"מ) כמחיר מומלץ לצרכן בארץ, אינם סכום של מה בכך. אולם בהשוואת עלות הפתרון הכולל (למשל iPod + Gmate) למחיר האלטרנטיבה הקרובה (למשל iPhone). המספרים מקבלים פרספקטיבה נכונה.


נכון שהתקנתו הראשונית ו/או תפעול ה- Gmate אינם דורשים מהמשתמש עודפי אינטליגנציה. אף שכך, התקנת האפליקציה הייעודית של הייצרן מחייבת ביצוע נוהל Jailbreak שיש ופוסלים אותו על הסף. עם שזה נאמר, ילדים בבית ספר יסודי מסוגלים להתקין סידיה בדקות. יש להניח שלא זאת תהיה הבעייה המרכזית בדרכו של מי שימצא שה- Gmate שווה לו את הכסף.


אז מה בכל זאת מצריך כאן מחשבת תחילה? ש- Gmate אינו פועל כלל ברשת פלאפון. מי שעובד ברשת זו קרא סקירה זו לשוא. בעניין אחר, מכשירי iOS בגרסת 5.01 מאפשרים כרגע (זמנית אני מקווה) ביצוע Jailbreak חלקי בלבד המרתיע אפילו Jailbreakers מושבעים. iPad2 ו- iPhone 4S אינם מאפשרים (זמנית אני מקווה) ביצוע Jailbreak בכלל. ספציפית ל- iPod, תמיכת Bluetooth מוצעת בו מגרסת קושחה 3.0 וצפונה ואיננה ישימה כלל בחומרת דור ראשון. הייצרן מתייחס, מטעמי נוחות, לחומרת דור 4 בה נוסף מיקרופון חיצוני למכשיר. במהלך הסקירה Gmate נוסה גם על iPod בחומרת דור 3, ללא מיקרופון חיצוני בשימוש עם אזניה/מיקרופון סטנדרטיים של אפל. עובד ללא בעיות ובכל זאת, מי שרוצה ללכת בלי (iPhone) וממש להרגיש עם, חייב להשתמש ב- iPod מגרסת חומרה 4 וצפונה שהוא בעל מיקרופון חיצוני.


חרף העובדה ש- Gmate תומך בינתיים בדאטה דור 2.5 בלבד (GPRS), הוא גולש במהירות עבודה סבירה, ומכפיל את יישומיות מכשירי iOS. מי שצריך את תוספת היישומיות הזו, לא ימצא לפי שעה פתרון נוח ואלגנטי יותר, בין אם לשליטה בשני סימים (מספרי טלפון) מ- iPhone אחד, לניהול שיחות טלפון ומשלוח מסרונים מ- iPad, או, וזו גולת הכותרת, להפוך נגן iPod לטלפון מלא.


* Gmate נמסר לסקירה ע"י היבואן, חברת עידן 2000 בע"מ, מהרצליה.

===================================
מאת: סער אביגור © א.ס.י.פ/ערוץ 3 - 2011
===================================

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

A very interesting and nice blog!All the best to you!Cheers.wallpapers!

Unknown אמר/ה...

Hello! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a marvellous job!
CCIE Service Provider Lab
CCIE Lab Topology