יום ראשון, 25 באפריל 2010

iWalk800 - סוללת חרום נטענת לאייפון/אייפוד טאץ', העיקר הגודל הנכון !


מאז נפתחה חנות הדגל של i-Digital, בקניון רמת-אביב, עשיתי לי נוהג לבקר בה. לפחות פעם בשבוע. כך אני מתעדכן בשוטף ובמרוכז בכל חידושי הגאדג'טריה הקשורים לאייפון וגם, נהנה לפגוש אייפוניסטים אחרים ולמולל איתם בעניינים שבענייננו... באחד הביקורים האחרונים, נתקלתי במוצר ושמו iWalk. מחזות האריזה שלו ניתן היה להבין שמדובר באביזר הקשור איכשהו לאספקת מתח לאייפון. האם זה מטען זעיר וקל משקל, האם זו סוללה חיצונית, או שמא זה כבל USB לטעינה בתוך קופסת נשיאה מהודרת ? היות וב- iDigital כמו ב- iDigital, כדי לראות צריך קודם לשלם, נפרדתי ממאה שקלים ועוד קצת ויצאתי לחפש תשובות. הממצאים בסקירה המלאה.
-------------------------------------------------

iWalk800 היא סוללת Li-Ion חיצונית נטענת, מטען זעיר (61.0x31/0x17.5 מ"מ) וקל משקל (35.0 גר') לאייפון/אייפוד טאץ'. טעון במלואו, הוא מספק 800 מיליאמפר/שעה. תוספת של עוד כ- 50% להספק הסוללה המובנה באייפון. בשפת "משתמשים", זה שווה תוספת של עוד כ- 3 שעות דיבור, או עוד כ- 10 שעות האזנה למוזיקה, או תוספת של כ- 100 שעות המתנה. ב"שפת נוסעים מתמידים", פירושו להעביר טיסה מתל-אביב לכמעט כל יעד בעולם, ולא להשאר עם לבנה יפה ולגמרי מתה בכיס..

כבר ראיתי סוללות חיצוניות לאייפון. חסרונן העיקרי במידותיהן, בכיעורן, ואם נתעמק, גם במוצאן שבדרך-כלל לוטה בערפל. בהשוואה לאלו, ייתרונות ה- iWalk800 בולטים מייד. המוצר קטן מידות ביותר, הוא נאה למראה, עם לוק המשלים את חזות האייפון/אייפוד טאץ' והכי חשוב - נושא תו: Made for iPod/Works with iPhone. כלומר מוצר המאושר ע"י Apple ומבטיח שלא שילמנו מחיר אך ורק כדי לשרוף את הטלפון/נגן היקר שלנו... כמו שאנחנו מכירים את אפל, תוים כאלה לא מחולקים לכל דכפין.

ייצרני iWalk800 (תחת מותג iWalk מוצעים מטענים בהספקים נוספים, המספר 800 מציין את ההספק. במקרה זה - 800 מא"ש) בחרו לפתח את המוצר סביב סוללה נטענת בטכנולוגיית Li-Ion. זו סוללה נטולת אפקט זיכרון, בעלת אורך חיים של כ- 300 עד 500 מחזורי טעינה/פריקה מלאים. במקרה זה נבחרה גרסת Li-Ion Polymer, קצת יותר יקרה אבל מאפשרת יחס גבוה של הספק/מידות. כלומר "דחיסת" מקסימום הספק במינימום גודל. את הסוללה הכניסו למארז פלסטי, שחור או לבן לבחירה, דומה לחזות הפלסטיק ממנו מייוצר גב האייפון 3. לכך הוסיפו מחבר 30 פין סטנדרטי למשפחת אייפון/אייפוד טאץ', אבל ממתכת. לא עוד תחליף פלסטי זול מסין.



ה- iWalk800 נטען דרך שקע miniUSB סטנדרטי, מורכב במארז. השקע עצמו באיכות גבוהה והדוגמא לסקירה זו התמודדה ללא בעיות עם מגוון כבלים ששידכתי לה. לשקע הטעינה ניתן להכניס כבל הניזון משקע USB סטנדרטי במחשב אישי (כבל miniUSB ל- USB מצורף לאריזה, וזה יפה מאוד מצד הייצרן), או מכל מטען USB סטנדרטי לרשת, המוציא 5VDC/500mAH. השתמשתי במטען הרגיל של מכשיר הניווט שלי, בלי בעיות, לטעינה מלאה של ה- iWalk800 תוך כ- 50 דקות.


למרות המידות הקטנות באמת, באמת... הייצרן הצליח להרכיב ב- iWalk800 מערכת חיווי פשוטה, מבוססת נוריות LED צבעוניות. זו מציגה מצב טעינה של הסוללה ומצב טעינת האייפון/אייפוד טאץ', בהתאם למשימה. כך למשל כשה- iWalk800 סיים להטען, נורית הטעינה מחליפה צבע מאדום לכחול. כשה- iWalk מבצע טעינה לאייפון, צירוף של 2 נוריות דולקות באדום מצביע על 60-100% טעינה, נורית אחת על 50% ומטה וכיבוי כל הנוריות מעיד על התרוקנות ה- iWalk.



בדיקת ביצועים:

רוקנתי את סוללת האייפון 3GS שלי למצב של 20%, מצב בו האייפון מעלה הודעת טעינה.


חיברתי את ה- iWalk800 וטעינת האייפון התחילה מיידית ואוטומטית.


לקחתי זמן, כעבור כשעה, נוריות ה- iWalk800 כבו, כלומר כל תכולת הסוללה שלו הועברה לאייפון. בדיקת מד הסוללה באייפון העידה על מצב טעינה של 67%. כמעט 50% תוספת. נתון המאמת את מפרט הייצרן.



סיכום:

iWalk800 שווה את עלותו, מספק את הבטחותיו (על-פי הייצרן) ואת כל אלו הוא עושה בסטייל. במקור הוא מיועד לנשיאה בצרור המפתחות ולשם כך מצוייד בלולאה מתאימה.



אותי הוא קנה בזכות המחיר וגם בזכות המידות הצנועות, אבל בעיקר בזכות השקיפות התפעולית. כוונתי לכך שה- iWalk לא מחייב להסתיר את יופיו של האייפון/אייפוד בכיסוי מגושם וגם לא לתלות עליו "חבילה" מכוערת שגודלה כגודל המכשיר עצמו. משקל ה- iWalk800 מאפשר נשיאה, בלתי מחייבת, בצרור המפתחות שבכיס. המחיר, לגמרי שפוי עבור מכשיר מעשי, מעוצב, בנוי מחומרים איכותיים ונושא תו: Made for iPod/Works with iPhone. בחיפוש מהיר ברשת, המחיר הנמוך ביותר מוצע כרגע בחנות המקוונת של סלקום. רק 119.00 ש"ח, כולל מע"מ וכולל שליחות עד פתח הבית. המוצר מופיע באינוונטר של iDigital, של הום-סנטר וגם באתרי P-1000 ואולסייל.

בדרך-כלל, המוצר נושא אחריות לשנה של הייבואן לישראל - PolyPhone מראשון-לציון.

בעד:
- איכות חומרים ועיצוב
- יחס הספק/מידות
- טכנולוגיה עדכנית (Li-Ion Poly)
- מחיר

נגד:
- לא מצאתי בינתיים

-----------------------------------------------------------------------
מאת: סער אביגור © א.ס.י.פ/ערוץ 3 - 2010
צילום: איריס אביגור, לא.ס.י.פ/ערוץ 3
iPhone, iPod ו- iWalk הנם שמות רשומים השייכים לבעליהם

===========================================

6 תגובות:

מורן אמר/ה...

צילום מוצר

Town Medical Services אמר/ה...

wao very impressive blog.i have search it through yahoo..i hope you will be participate for charitable organizations Thanks i will revisit your site.

Unknown אמר/ה...

What a superb and marvelous post thanks for share.
Challenge Coins

Unknown אמר/ה...

What a nice post thanks for share and i hope you will share more as much you can.

Travel to Vietnam in Luxury Way

Unknown אמר/ה...

Military Challenge Coins
It is just superb and amazing post thanks for share and just keep up the good work.

Unknown אמר/ה...

Thanks for sharing the idea there would be some apprehensions from segment but i am up for it.youtube Likes