יום רביעי, 14 באפריל 2010

Gunnar Optiks, משקפיים אופטיים לסביבה דיגיטאלית – בישראל













יובש, צריבה, מתח ועייפות בעיניים, עיניים אדומות, קשיי מיקוד והקטנת יכולת ריכוז בעבודה. כשרוב חיינו מתנהלים סביב מסכים מרצדים, אנחנו סובלים מכך יותר ויותר. זוהי עובדה. מסתבר שיש לכך שם מקצועי. Computer Vision Syndrome (בקיצור: CVS). אף שרובנו סובלים מזה, בשקט, מעטים מאתנו ממש מכירים את המונח....

"יש לנו בעייה והיא פתירה, אם רק נרצה". אומר Joe Croft, ממייסדי Gunnar Optiks, מפתחת וייצרנית משקפי ראייה אופטיים, מיוחדים לסביבת מחשב, טלוויזיה וקונסולות משחק. Gunnar חתמה זה עתה על הסכם הפצה בלעדי לישראל עם רשת באג מולטיסיסטמס, הנכנסת בזאת גם לתחום האופטיקה.
--------------------------------------

משקפי Gunnar Optiks (כך האיות במקור), מתוכננים ומעוצבים לסביבה דיגיטלית. החל מהעדשותהמיוחדות וכלה במסגרת הקלילה. העיצוב מודרני, ספורט-אלגנטי ורחוק מלשוות למרכיבים אותם את מראה החנון, הנדבק למקצועני מחשב ולשחקני קונסולות באשר הם.

המשקפיים מתאימים לכל המרבה לשהות בסביבת מסכים מרצדים. הרכבתם למשך זמן הצפייה במסך, משפרת את הניגודיות, מחדדת את הראייה, מנחיתה בוהק חוזר וכתוצאה ממבנה מסגרת ייחודי, גם מסייעת להקטין את היובש בעיניים, הנגרם ממילא מאימוץ ייתר ל הראיה.


תחרות גיימרים, ארה"ב

משקפי Gunnar מבוססים על תכנולוגיית i-AMP, קניינית של הייצרן. תוצאה של מחקר ארוך שהחל ב- 2008, טכנולוגיית I-AMP משלבת חומר מיוחד, ממנו מיוצרות העדשות, עם ציפוי אופטי להקטנת הפרעות ראייה אופייניות למסכים מרצדים, בתוספת גיוון מיוחד של העדשות להגברת ניגודיות ועיצוב גאומטרי ייחודי, האמור לשמר את הלחות הטבעית של העין ולהקטין את תופעת העיניים הייבשות. העדשות מיוצרות בהסכם שיתוף פעולה עם חברת Carl Zeiss Vision הגרמנית, מענקי עולם האופטיקה.


המשקפיים שהושאלו לי הם ללא מרשם רופא ("מספר אפס"), ומיועדים לבעלי ראייה תקינה. משקפיים כאלה יהיו זמינים לכל החל מ- 14 לאפריל, ב- 54 סניפי רשת באג ברחבי הארץ ובחנות באג דיוטי-פרי בנתב"ג. המחירים נעים בין 350.00 ל- 550.00 ש"ח, בהתאם לדגם. למשקפי Gunnar סטנדרטיות, עדשות בגוון צהבהב (Amber). גוון מוכר ממשקפי נהיגה ועזרים אופטיים להגברת ניגודיות הנצפה. עדשות נטולות גוון (Clear), זמינות לתנאי עבודה המחייבים דיוק צבעים. גווני עדשות נוספים, מותאמים לצרכים ספציפיים, יהיו זמינים בהמשך הקרוב.

בעלי משקפי ראייה עם מרשם ("מספרים") יוכלו לרכוש את ה- Gunnars שלהם ברשת מכוני האופטיקה של קופת-חולים מכבי, וברשת מרפאות האופטיקה "עיניים" של ד"ר שמואל לוינגר. תעודת הכשר מכובדת לגמרי. עדשות המרשם יותאמו במיוחד למזמין, וייוצרו על-פי מרשם רופא במעבדות Gunnar ו- Zeiss בארה"ב. אמיר מודן, סמנכ"ל השיווק ברשת באג ורמי לוי, מנהל המותג, מבטיחים שזמן האספקה למשקפי מרשם, מההזמנה למסירה, יהיה נמוך מ- 3 שבועות.

אני מרכיב זוג משקפי Gunnar שהושאלו לי להתרשמות. היות וחטאי הרבים עם מחשבים, כדרך ושלא כדרך הטבע, כבר די הרסו לי את הראייה לטווחי הביניים, פשוט הרכבתי את ה- Gunnars מעל למשקפי הראייה הרגילות שלי. מתום מספר שעות טובות של שימוש, אחרי לא מעט הערות "ייצירתיות" מצד הסובבים, אני חייב לומר שאף שכל בעיות ה- CVS שלי לא נפתרו במכה, התחושה הכללית היא של נוחות מרגיעה, עם טעם של עוד.

ד"ר שמואל לוינגר טוען שאילו הייתי מרכיב משקפיים כאלה למשך כל חיי העבודה שלי מול מסכים, יש להניח שהצורך שלי לבקר דחוף במרפאה שלו היה נדחה. הממ.. מה עולה לי יותר ?...

-----------------------------------------------
מאת סער אביגור © א.ס.י.פ/ערוץ 3 - 2010
Zeiss Vision, Gunnar Optiks, באג מולטיסיסטם ו- עיניים, הנם שמות רשומים השייכים לבעליהם
===============================

אין תגובות: