יום חמישי, 19 במרץ 2009

iGO יהדות בתנופה - גרסה 2 ליהודי החרד בדרכים, גם בשפה האידית

HYELogooo (6k image)

הצלחת הגרסה הראשונה של iGO יהדות, יוזמה משותפת של הרבנות הראשית לישראל, NavNGO ו ח.י אלקטרוניקה, יבואן מותג QUE לישראל, לא הפתיעה את יוצריה. גרסה 2, עם תוספות רבות וחשובות ליהודי חרד הנוסע בדרכים, מוכיחה שדת וטכנולוגיה לא בהכרח רחוקים.

הגרסה החדשה כוללת את כל התנ"ך, תהילים, סידור,תפילות מיוחדות ולוח עברי בממשק גישה נוח מתוך המסך הראשי של התוכנה. למעשה מכשיר הניווט הייעודי הפך לאוגדן ידע אלקטרוני לשימוש יומיומי, יביל וזמין בכל עת. חישוב משקל הספרים הכלולים, בגרסת הנייר, אומר הכל.

yahadut2 (38k image)

עוד חידוש שהובטח בהשקת התוכנה וכבר זמין בגרסתה השניה, הוספת תמיכה מלאה בשפה האידית. בין הייתר רמז עבה לכוונות המפתחים להציע אותה גם לקהילות יהודיות בניכר, ככול הנראה עם מסדי נקודות עניין רלוונטיים בחו"ל.

את iGO יהדות בגרסה 2, כמערכת מושלמת עם מפת ישראל עדכנית, ניתן לרכוש על מכשירי QUE בלבד. המחירים המתחילים מ- 1,200.00 ש"ח (כולל מע"מ). בשלב יותר מאוחר, GPs&More מפיצת תוכנת iGO בישראל, תציע שדרוג תוכנה בלבד, המתאים לפלטפורמות נוספות.

-------------------------------------

לאחדים קוריוז, לאחרים כלי שימושי ליומיום ולכולם עוד שביל לקירוב דת וטכנולוגיה, iGO8 יהדות כבר בגרסתה השניה. הפעם לא עוד רק מערכת ניווט ייעודית ליהודי הדתי/חרד, אלא אוגדן ידע שימושי ורחב יריעה, כולל גרסאות אלקטרוניות של הספרות לה נזקק יהודי דתי, נוסע בדרכים.

למי שהחמיץ את הרעיון ובתמצית. iGO יהדות, יוזמה שיצאה מלשכות הרבנים הראשיים לישראל, מציעה מערכת ניווט יעודית עם ממשק ייחודי ומסד נקודות עניין רלוונטי לנוסע הדתי, ממנו נגרעו מרכיבים העשויים לפגוע ברגשותיו. הגרסה השניה של התוכנה, לוקחת את הרעיון הלאה ומרחיבה את המעטפת ויעוד המקור.

חדי-עיין, מכירים את ממשק QUE הייחודי, יגלו מייד תוספת תאריך עברי למסך הפתיחה. וגם תוספת צלמית חדשה, מאפשרת גישה מהירה לעיקר תוספות גרסה 2.

yahadut1 (29k image)

לחיצה על צלמית מגן דוד בסרט היישומים מקפיצה תפריט משנה, מאפשר גישה מיידית לספרי התנ"ך המלא וכן לספר תהילים, סידור ולוח שנה עברי,

yahadut3 (31k image)

השרוצה קיצורי דרך מפורטים יותר, יכול לגרור (באצבע) את המסך הראשי לימין, ויקבל מסך עם צלמיות קיצור נוספות.

yahadut2 (38k image)

בסה"כ, גרסה 2 של iGO יהדות מגישה למשתמש תכנים מלאים של:


- תנ"ך

yahadutBible (49k image)

- סידור

yahadutSidur (51k image)

- תפילות – שחרית, מנחה, ערבית

yahadutTfilotSPcl (52k image)

- תפילת הדרך וברכת המזון,

Tfilatderech (54k image)

ולוח שנה עברי,

yahadutLuach (30k image)

כולל שעת הנץ החמה ושעת שקיעה, עלות השחר, סוף שמע, תפילין, סוף שחרית, מנחה גדולה, מנחה קטנה, חצות היום, פלג מנחה, צאת הכוכבים ופרשת השבוע


הכוונות להגר לחו"ל הביאו לתוכנה תמיכה מלאה בשפה האידית. ימצא לזה קהל גם בישראל. כך נראים מסכים נבחרים מתוך iGO יהדות באידיש..

yahadutYdish1 (22k image)

yahadutYdish2 (38k image)

yahadutYdish3 (39k image)

yahadutYdish4 (46k image)

yahadutYdish5 (50k image)


זמין כבר בימים הקרובים אצל מפיצים רשמיים של מותג QUE בישראל. עם סגירת הידיעה טרם נקבע מחיר לשדרוג iGO יהדות מגרסה 1 לגרסה 2 עבור מי שכבר אוחז בגרסת המקור. מדובר בהיערכות לוגיסטית ומנסיון עבר עם iGO יש להניח שהסדר מניח את הדעת יוכרז בסמוך להשקת גרסה 2.

בעלי מפות עדכניות לחו"ל, ישמחו לשמוע על הוספת אלפי נקודות עניין רלוונטיות ב: צרפת, איטליה, גרמניה ואנגליה. ארה"ב בקרוב.



מאת: סער אביגור
צילום: איריס אביגור ל א.ס.י.פ/ערוץ 3

=======Saar Avigour======Copyright: March, 19, 2009========

אין תגובות: