יום חמישי, 9 ביולי 2009

VidiBox נגן המולטימדיה החדש של.... אלעל

El-Al_Logo (6k image)

El-Al_VidilBox1 (34k image)

המוביל הלאומי שלנו, אלעל נתיבי אויר לישראל מקפיד להתחבר לטרנדים הטכנולוגיים העדכניים. כך עם שירות ה- VidiBox החדש, שנחשף רשמית ממש לאחרונה.

כלול במחיר השירות במחלקות היוקרה (עסקים וראשונה), בתשלום די סמלי (10-15 דולר, בהתאם לאורך הקו) במחלקת תיירות, הטסים שאינם מאמינים בהפיכת כל שעת טיסה לשעת עבודה יוכלו להנות מעושר של תכנים ולהעביר את טיסתם בכיף. מה נשתנה כאן, שהרי בקוי טיסות ארוכות (747 ו- 777) ישנם מסכי צפיה אישיים, ובכן עם ה- VidiBox ניתן יהיה להנות משירותי בידור בטיסה גם במטוסים שאינם מצויידים במסכים אישיים (טיסות בקוים קצרים ובהתאם לעניין,טיסות שכר) וגם, שירותי ה- VidiBox מגוונים יותר, בעלי קשת תכנים רחבה בהרבה ומבטיחים עדכניות. למשל שידור מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 ו- ערב חדש. לגמרי לעניין לחוזרים משהיה בחו"ל ומעוניינים להפתיע עם בקיאות באירועי השעה.

----------------------

אפשר לומר כל מיני דברים על אלעל. מה שלא יאמר, בשני תחומים לפחות, אלעל ניצבת תמיד בשפיץ. ראשית, זוהי חברת התעופה הלאומית שלנו. שנית, בכל מה שקשור לטכנולוגיה בשירות הנוסע אלעל תמיד בחזית. כך בעבר כשמהרה לאמץ את שירות ה- WiFI בטיסה של Conexion (ז"ל, אבל לא באשמת אלעל) וכך היום, עם ה- VidiBox האישי.

לב המערכת הוא מחשב TabletPC, דגם Q1 Ultra של Samsung. כבר ראיתי חברות תעופה המציעות נגני DVD להשכרה, איכותם שנוייה במחלוקת ומודל התשלום לכל CD אינו לגמרי סימפאטי. ה- VidiBox הוא סיפור לגמרי אחר. עם דיסק קשיח בנפחים שבין 40 ל- 60 ג'יגה, מסך מגע (מסוג Resistive המגיב לחרט רגיל) של 7 אינצ', רזולוציה 1024x600 מואר LED שמספק 300Nit, מערכת הפעלה WinXP Embedded, מעבד Core Solo 800 MHz וזכרון של 1GB, מקבלים כאן מכונת מולטימדיה מכובדת למדי. מכל מקום, לצרכיה. ה- Q1 Ultra שוקל 690 גר' (כולל סוללה) וכל עוביו 2.36 ס"מ. מידות העושות אותו קל ונוח לאחיזה. המכשיר עצמו מצויד במעין רגלית נשלפת, מאפשרת העמדה נוחה, במצב צפיה, על השולחן המתקפל. ערכת ה- VidiBox כוללת נרתיק הגנה/נשיאה ומאפשרת תליה על מסעד המושב מלפנים לצפייה בגובה העיניים.


El-Al_VidilBox2 (20k image)

ה- VidiBox מציע מבחר גדול של סרטים ישראליים וזרים, תוכניות חדשות מתעדכנות על בסיס יומי, מגוון תוכניות ילדים, תוכניות ספורט, משחקים לכל הגילאים ועשרות אלבומי מוזיקה. כאן עיקר ביטויו של הדיסק הקשיח, המאפשר העלאת נפחי תוכן גבוהים ואיכות צפיה/השמעה אולטימטיביים שאינם תלויים, למשל, במצב פיזי של תקליטור. כאן מסתתרת אולי גם חולשה מסויימת של המודל, לפחות בכל הקשור לעדכניות תוכניות החדשות, שכן בעוד שמערכת צפייה אישית מנוהלת נגן מרכזי מאפשרת הזרמת תכנים מתקליטור שהוכן מראש, את ה- VidiBox יש לעדכן מכשיר למכשיר, פעולה לוגיסטית מאתגרת כשלעצמה.

בחירת תכנים היא עניין של טעם וטוב שהדיסק הקשיח של ה- VidiBox נדיב בנפחו. תפריט הסרטים כולל סדרה שחוקה של סרטי בורקס מצויים (הלו אלעל, לא אמרו לכם שיש גם קולנוע ישראלי חדש ואיכותי ?), ומשתפר חזק עם כותרים הוליוודיים עדכניים לגמרי, היישר מאולמות הקולנוע ל- VidiBox המעופף שלך. בעניין מבחר הסרטים ההוליוודיים, ה- VidiBox אוכל לארוחת בוקר את תמהילי הסרטים בחברות הזרות ואם יצא שמישהו החמיץ איזה כותר בבית, טרום עליה למטוס, יש להניח חזק שיוכל להשלים את החסר בטיסה, ולנחות לגמרי בעניינים...

תפריט תוכניות הטלויזיה נדיב למדי ומביא פרקים מסדרות המוקרנות בעצם ימים אלה, מערוץ הספורט, תוכניות לילדים, קליפים של אמנים ישראלים וזרים, מהדורת ערב של חדשות ערוץ 2 (בעריכה מיוחדת) ועוד. למעונין בהתנתקות מיידית מחבל הטבור המקומי מוצעת אפשרות בחירה בממשק אנגלי ועמו תמהיל תוכניות שונה, שמדבר יותר לנוסע הבינלאומי ולסנוב המקומי.

ערוץ המוזיקה מציע מבחר לועזי, לא ממש עדכני, אבל בהחלט נסבל. בין הייתר ניתן לפגוש שם את "R.E.M.", את Britney Spears, קלאסיקה בדמות Deep Purple ו- Jimmy Hendrix ופופ של Sting לצד אלבומים של אמנים נוספים. בסה"כ, מי שמביא עמו את ה- IPhone הפרטי, מן הסתם יבקר בערוץ זה פחות..

את החבילה הנדיבה משלים תפריט משחקים מגוון, לכל הגילאים. אין לי כאן מילה.. ובכל זאת, מסך המגע של ה- VidiBox מזמן פוטנציאל חזק לשדרוג החוויה. בין הכותרים ניתן למנות כ- 15 משחקים, לילדים קטנים ("בית החיות", "איש המערות", מבוכים ודיסני) ולילדים "יותר גדולים" (משחקי קזינו, שש-בש, טטריס וגם שח, כנגד המחשב)..

מערכות ה- VidiBox מבטיחות לקצר משמעותית את זמן הטיסה בין יעדים, ע"י לכידת זמן שעמום והמרתו בזמן "בריחה" למחוזות הבידור נטו. מומלץ לשימוש בין הארוחה המרכזית לתו"ל ההטרדה הכפייתית של צוות הדיילות. אם נחזור לעלויות, גם הן בהחלט סבירות. כאמור, ה- VidiBox כלול בשירות לנוסע במחלקות היוקרה (עסקים וראשונה) ובעלות (On-Board) שבין 10 ל- 15 דולר במחלקת תיירות (בהתאם לאורך הקו). אלעל, שיחקתם אותה.

אי אפשר בלי מילה אחרונה על ה- Q1 של Samsung. בים ה- NetBooks המציף אותנו, בהחלט מכשיר מעניין ששווה לשקול אותו. אם כבר, אז את דגם Q1UP-V החזק ביותר בסדרה. להשוואת מפרטי הדגמים השונים לחצ/י כאן.

מאת: סער אביגור
צילומים: סיון פרג' ל- אלעל
Copyright a.s.i.p/channel 3 - July 9 2009
=========================

אין תגובות: