יום שני, 13 ביולי 2009

!METRO ל- iPhone יצאה - למהר להתקין

תראו לי נוסע מתמיד שלא מכיר את Metro, מדריך החינם לכל מסלולי הרכבות התחתיות בכמעט כל עיר שבעולם (כולל חיפה, אף שאני לא סגור על זה שהכרמלית שם עדיין פועלת), ואראה לכם מפסיד גדול..

התוכנה הזו היא הלחם ומרגרינה שלי במסעותי לערים כלונדון, פריז, ניו-יורק, טאיפה, הונג-קונג ועוד כהנה וכהנה, ערים בהן נסיעה ברכב שכור היא לא ממש מציאותית.

הגרסה ל- iPhone, טריה-טריה, עדיין לגמרי בחינם וניתן להשיג אותה ב- Appstore. גרסת ה- iPhone עושה שימוש חכם ב- GPS המובנה, ואם וכשיעלה רצון המשתמש, יודעת לאתר את תחנת המטרו (או רכבת) הקרובה לפיקס ולקבוע אותה גם כנקודת מוצא למסלול בעולם שמתחת. בהחלט Nice Touch. ואם לא די בכך, Metro מצטרפת לשורה של תוכנות ניווט מכובדות שיודעות להתממשק למפות לווין ולהציג תמונה "היברידית" (שכבה גראפית על שכבת צילום לווין). עובד יפה.

התוכנה, כמכלול, מתפקדת ללא רבב ומהירת תגובה כגרסאותיה הקודמות ל- WM, ל- Symbian ומי בכלל זוכר מה זה.. לפאלם (המקור, לפני זמן רב). הייתי משלם על זה כסף אילו התבקשתי, אבל יוצרי התוכנה Patrice Bernard ו- Frank Van Caenegem מתעקשים כבר שנים להפיץ אותה ללא תשלום, וביחס הפוך לגמרי לאדיקות בה הם מעדכנים, כמעט מדי חודש, אפילו את המסילות השכוחות ביותר באיזו עיר שאף אחד לא שמע עליה. אם בעזה תחתית היה Metro בטח היו מכלילים גם אותו.

בקיצור, מומלץ "בח'ל" (חייב/ת להוריד ולהתקין) לכל מי שנוהג לצאת מגבולות ארצנו הקטנטונת, ואפילו פעם אחת.. מי שלא יודע על מה אני מדבר, ימצא תאור כללי על התוכנה כאן: http://metro.nanika.net/MetroZ-en.html

כאמור, זמין ב- Appstore בחינם !!!, חיפוש לפי ערך Metro.

מאת: Saar Avigour
====July 14 2009============

אין תגובות: