יום ראשון, 1 בפברואר 2009

סקירה: RoadSync 4 של DataViz, חלום למסנכרנים עם Exchange ב- S60

GoMobileLogoo (3k image)

RoadSyc_S60_0 (28k image)

זקני הכוכב, וותיקי מלחמות פאלם בפוקט פי.סי יחייכו בזחיחות לשמע השם DataViz. החברה שהביאה את Documents to Go, חבילת יישומים תואמי Office ששהשאירה את Mobile Office של מיקרוסופט הרחק באבק, עשתה זאת שוב. הפעם עם RoadSync בדורה הרביעי, ממשק סנכרון חלומי (כן, אני אמרתי את זה..) בין סמארטפוני Symbian S60 (עיינ/י ערך: E71) לבין שרת Exchange, הארגוני המוביל בתחומו מבית מיקרוסופט.

מעשה ב- E71 שלי, בימיו היותר טובים מגיע מבונדל (מלשון Bundle) עם ממשק סנכרון לאקסצ'יינג', פרי שת"פ בלתי אפשרי בין Nokia לבין Microsoft, שמו Mail for Exchange. לקצר, ה- M4E הוא כל מה שרוצים ממנו.. כל עוד הוא עובד. אחרי כמה שבועות של חיים משותפים התברר לי שגם זה בערבון מוגבל. כך יום אחד ה- M4E שלי, יישום שבעיני נחשב ללא פחות מבלון חמצן לצולל, התחיל לקרטע. בהתחלה ברמיזות קלות של התעייפות ה- Push Mail ולבסוף, בחיוב לרסט את ה- E71, בד"כ סמארטפון סולידי ומדוייק כמו להב פלדה פינית, כדי להקימו לתחיה. זה התחיל להזכיר לי כבר יותר מדי את משובות Activesync וב"סרט" ההוא כבר הייתי.

התקנתי את RoadSync בגרסתה העדכנית על ה- E71 שלי ואני מודה, נולד כאן סיפור אהבה. לא יצא לי להכיר את גרסאותיה הקודמות של RoadSync אבל בגרסת הדור הרביעי, מדובר ביישום הקרוב ביותר שבמוצע ל- MS Outlook 2007. עם רוב הפיצ'רים המגניבים (אפילו אפשרות למחיקת התוכן מרחוק, אבל גם דגלונים) ובעיקר - דוא"ל HTML מהיר כמו טיל שיוט. אם כל זה לא מספיק להרשים, מילת המחץ היא שאני כבר שבועים עם RoadSync 4.0 וממשק הסנכרון/Push עובד יפה כמו ביום הראשון, ונראה יפה כמו ביום החתונה.

התענוג הזה אינו ממש זול, והאמת מחיר העותק למשתמש פרטי עשוי להרתיע כשמשווים אותו לעלות המתחרה מנוקיה (חינם לגמרי). עותק של RoadSync 4.0 עולה בישראל 239.00 ש"ח (לפני מע"מ), עם הנחה של 10% לחברים רשומים באתר. החוק הידוע עובד גם כאן. עבור דברים טובים צריך לשלם לא פחות טוב. ניתן להשיג אצל מפיץ מוצרי DataViz בישראל, חברת Go-Mobile.

עוד על RoadSync 4.0 ונפלאותיה בהמשך.

===============================================


למה ואיך זה שבסוף, את היישומים המיקרוסופטיים המסורתיים עושה יותר טוב מישהו אחר. כנראה שלעולם לא אבין זאת ודוגמאות נוספות לא חסרות. אחרי רצף סביר של שימוש אני יכול לומר, עם יד על הלב. RoadSync, אולי, ממשק הסנכרון ל- Exchange ויישום הדוא"ל בדחיפה הטוב שיש ל- Symbian S60.

ההתקנה קלה ודומה להתקנת כל תוכנה סימביאנית אחרת. ניתן להוריד גרסת ניסוי חינמית מהקישור כאן, להתקין כשהסמארטפון מחובר ל- PC באמצעות Nokia PC Suite ולקבל את הרושם. מאתר ההורדה למדים ש- RoadSync מוצעת גם לפלטפורמות נוספות, בכלל זה WM. אולי אנסה פעם גם את ה"היא"..

למתקינים מומלץ (מנסיון) להסיר מראש את M4E אם מותקן על מכשיר היעד. זה נאמר איפשהו במהלך רוטינת ההתקנה, אבל לא מודגש מספיק. בהתקנה הראשונה לא עשיתי את זה, התקנתי את RoadSync על ראשה של M4E ואיכשהו גמרתי עם רשימות כפולות בכ- 2000 אנשי הקשר שיש לי ב- Outlook. לגמרי לא הכרחי ואפשר למחוק את M4E בשקט, שכן כזכור אנחנו מסנכרנים לשרת וכל המידע נשמר עליו ממילא.

בסיום ההתקנה מצטרפת לנו צלמית חדשה לתיקיית Installations.

RoadSyc_S60_1 (51k image)


לחיצה על הצלמית מכניסה לתכנית ולממשק ההגדרות. מי שמחליף מכשירים כל שני וחמישי כבר יודע את ההגדרות בע"פ. אם לא, אפשר להצטייד בפתק ממנהל השרת בארגון. לא יותר מכמה שורות..

RoadSyc_S60_3 (34k image)

RoadSyc_S60_4 (38k image)

RoadSyc_S60_5 (44k image)

RoadSyc_S60_9 (45k image)

שיא של בהירות ופשטות.


בעוד שהגדרת לקוח הדוא"ל עוד מצריכה מטענון של לימוד בע"פ, הגדרת אנשי קשר, משימות, ותזמוני סנכרון לא מצריכה אפילו את זה.

בגמר ההתקנה לא נותר אלא לבצע סנכרון ראשון לשרת, ואנחנו מסודרים.

RoadSyc_S60_14 (39k image)

צריך להכנס לתפריטי התוכנה כדי לראות ולהאמין עד כמה RoadSync מדמה את MS outlook על תכונותיה, ובכן לפחות רובן.

RoadSyc_S60_10 (44k image)

RoadSyc_S60_11 (44k image)

צריך לסנכרן אנשי קשר ולראות איך גם התמונות מתלוות לסנכרון,

RoadSyc_S60_16 (44k image)

יש לפתוח פוסט דוא"ל ב- HTML כדי להשתכנע שדוא"ל HTML במסכים קטנים אין זו אגדה, וזה עוד לפני שמתרשמים מהמהירות בה פוסט כזה עולה. לא נעים, אבל יותר מהר מבבכיר תקשורתני WM גם הוא בארסנל שלי..

RoadSyc_S60_7 (50k image)

אחרי זמן מה פשוט שכחתי ש"פעם" הייתי קורא דוא"ל טקסט.

לא נותר אלא להוסיף את RoadSync לרשימת היישומים המופיעים על מסך הבית של ה- E71,

RoadSyc_S60_6 (47k image)

וכן להגדיר את לקוח הדוא"ל של RoadSync כברירת מחדל ליישום דואר אלקטרוני. זה כל הסיפור.

RoadSyc_S60_13 (44k image)


סיכום:

את RoadSync של DataViz מצאתי במקרה, ואימצתי בהרבה כוונה !!


לא מצאתי ב- RoadSync (וכן מצאתי ב- M4E) זה את האפשרות לשנות הודעת נוכחות מרחוק, וכן אפשרות לסנכרן פתקים . אולי פספסתי משהו.

מלבד הללו, RoadSync 4.0 תומכת ב:



- אבטחת SSL
- סנכרון תיקיות משניות
- סנכרון הדגשות ודגלונים
- דוא"ל HTML עם אפשרות בחירה אלטרנטיבית בדוא"ל טקסט
- סנכרון תמונות אנשי קשר
- פקודות קיצור
- גזור/העתק והדבק
- בחירה/סימון רשימה
- רשימה נוספת של Tips&Tricks שאפשר למצוא תחת תפריט Help.
- סנכרון יומן, אנשי קשר, משימות
- תמיכה ב- MS SharePoint
- מחיקה מרחוק


לאותם מנהלי מערכות בארגונים שמספקים את ה- E71 של Nokia לקבוצת המנהלים שחשוב שיהיו בקשר, שווה להשקיע את העלות ולישון בשקט. עם RoadSync לא יזעיקו אתכם ברגעים הכי לא מתאימים... גם למשתמשים פרטיים, כאלה שהקשר ל- Exchange הוא לא פעם ה"משרד" שלהם, RoadSync מומלץ בהחלט ואפילו ש- M4E חינמי לגמרי.

מאת: סער אביגור
תוכנה: באדיבות Go-Mobile
צילומים: Romote-Pro

===========================

אין תגובות: