יום ראשון, 8 בפברואר 2009

2.0 Wallet- גרסת ארנק אלקטרוני חדש ל- SPB. גם ל- Symbian S60

SPBLogooo (6k image)

SPBWalS60-4 (43k image)

SPB Softwarehouse, כן "החברה' " ההם שהשתלטו על חוד המחט של תעשיית התוכנה לסביבת Windows Mobile, כבר הציעו לנו את Plus ואת Backup, את Shell, ואת Weather ותוכנת ה- Benchmark שלהם נהייתה לתקן דה-פקטו, החליטו לכבוש יעד חדש. הפעם את תחום הארנקים האלקטרוניים לסביבת Symbian וגם משתמשי Iphone/IPod לא קופחו (גרסת IPhone/IPod תצא בשבועות הקרובים).

יום אחד הבטתי בראי וראיתי אחד שמנסה כל הזמן לבנות את הסמארטפון הסימביאני שלי (E71, כבר אמרנו..) ברוח ובדמות Windows Phone. למה, לכל הרוחות, אני נושא עלי E71 ולא משהו עם Windows Mobile, אז זהו שאני נושא גם (HTC HD), אבל מה לעשות ל- E71 ייתרונותיו.

===============================================

במהלך המסע (אגב לגמרי לא מפרך ובטח שיותר קל והגיוני לי מהמסע לעולם ה- IPhone שהפסקתי די מהר) אחד החסרים הבולטים יצא לי בהעדר ארנק אלקטרוני ראוי לשמו. מכל מקום לא ברמה המפנקת אליה התרגלתי עם ה- Windows Phones שלי. שיהיה מובן. לא שאין ארנקים אלקטרונים ל- S60, רק שאלו נראים כמו הבת-דודה העניה והמכוערת, לגמרי לא בסטייל, וגם לגמרי לא זולים (טוב Symbian, זוכרים ?).

כנראה שגם שם, בסט. פטרסבורג, מקום מושבם של SPB ראו את הדברים באותה עין, וגם באותו זמן. נא להכיר את Wallet, זה אך נולד, ואחרי שבוע של שימוש מאושר אני יכול לומר שהתפוח הזה לא נפל רחוק מהעץ .Wallet עושה זאת ובגדול.

במה נתחיל, הפעם דוקא במחיר. (29.95 דולר). נמוך מרף המחיר הממוצע לשימושוני Symbian טיפוסיים. כבר מעניין למי שצריך תוכנה כזו.

התוכנה עצמה, לא מוותרת ולו על פסיק אחד מכל מה שהתרגלנו אליו בסביבת WM.

אם זה הממשק הגראפי העשיר,

SPBWalS60-2 (46k image)

ואם אלפי (כן..לא טעיתי..) ה- Templates שניתן להוריד, מאוחר יותר, מאתר SPB. זאת אומרת רק במדה ועשרות הקיימים לא מספקים (והם מספיקים, די והותר, ברוב המקרים).

SPBWalS60-4 (43k image)

ההתקנה על ה- E71 נטולת דרמה. מורידים מאתר התוכנה גרסת נסיון ומתקינים בעזרת Nokia PC Suite. אם וכאשר רוכשים רשיון, ניתן לרשום את התוכנה מאוחר יותר, על הטלפון. לפחות למשך 15 הימים שלאחר התקנה ראשונה, אפשר להנות מגרסת הניסוי (מלאה) לגמרי בלא תשלום.

התקנה מוצלחת מוסיפה צלמית לתיקיית Installations. כמו "בבית"..

SPBWalS60-1 (52k image)

לחיצה על הצלמית מובילה למסך המוכר שמאפשר פתיחת ארנק מזכרון המכשיר או יצירת ארנק חדש,

SPBWalS60-21 (46k image)

כאן מתחיל הקטע היפה באמת. Wallet אינה מצריכה כל עקומת לימוד. היה לי ארנק אלקטרוני ב- PocketPC וב- Windows Phone, הכל 'תו דבר...

לאחר הגדרת סיסמא, מתקבל תפריט מוכר של אפשרויות. אליו ניתן להוסיף מתוך מגוון רב של Templates מוכנים. ה- 60 שמצורפים לתוכנה עשויים להספיק למירב המצבים.

SPBWalS60-3 (47k image)

גם התפריטים השונים, מוכרים מתוכנות WM אחרות, רק שב- E71 (וגם ב- (95) התנועה בהם מתבצעת באמצאות ג'ויסטיק וקיצורים, באין מסך מגע..

SPBWalS60-5 (44k image)

אינני משתמש בממשקים עבריים על הטלפונים שלי. אני יכול לשחק אותה שו-שו ולומר שזה מטעמי ב"ש בנסיעותי לחו"ל, אבל האמת היא שאני כבר רגיל לאנגלית, אז למה לשנות. מכל מקום, Wallet חיה יפה מאוד גם בממשק עברי, ובטח שכותבת/קוראת עברית בלי בעיות..

SPBWalS60-6 (43k image)

אולי גולת הכותרת של Wallet היא גרסת PC שמאפשרת סנכרון (קווי או אלחוטי) בינה לבין גרסת הטלפון. על מה ההתלהבות, על יכולתה של גרסת ה- PC לייבא לתוכה ארנקים מתוכנות אחרות. בלי סיפורים ובלי כלי המרה מתחכמים. פשוט ונוח.

SPBWalS60-8 (27k image)

אני בחרתי להגר לכאן מ- e-Wallet של Ilium ב- HD. משחק ילדים. שלושה צעדים קטנים והנה כל הארנק (הגדוש יש לומר) מה- Windows Phone עבר ל- PC ומשם הסתנכרן לי ל- E-71.

SPBWalS60-7 (20k image)

להבדיל מתוכנות אחרות בהן גרסת ה- PC נמכרת בנפרד ובתוספת מחיר, Wallet כוללת במחיר הבסיסי גם את גרסת ה- PC וגם את גרסת הטלפון.

לתוהים בדבר חוזק הצפנת המידע ב- Wallet הודעה מרגיעה. סודותיכם מוצפנים בתקן AES 256bit ומנגנון "בדיקת חוזק סיסמא אישית" ייעץ לכם בבחירת סיסמת כניסה שאף אחד לא יוכל לנחש.

SPBWalS60-22 (44k image)

למהדרין (ולפרנואידים סדרתיים..) אפשרי (ומומלץ) לבחור סיסמאות שונות לגרסת ה- PC ולגרסת הטלפון.

Wallet מאפשר להתקין, גם, סרגל ייחודי לדפדפנים (כרגע תומך ב- IExplorer וב- FireFox ורק בגרסאות ה- PC). שימוש בסרגל הוא צעד נאה של אינטגרציה לאינטרנט ומאפשר שימוש במידע באתרים מאובטחים.

SPBWalS60-23 (36k image)

אם כבר אינטגרציה, אז ל- Wallet אינטגרציה יפה גם ב- Windows והתקנת גרסת PC, מורידה למגש היישומים צלמית המזמנת מבחר פעולות שכיחות בהקלקה אחת.

SPBWalS60-24 (17k image)

האפשרויות עוד רבות, ואני חיפשתי "כולה" ארנק אלקטרוני "כמו ב- Windows Mobile..". אז מצאתי ! אגב למי, שלא כמוני, שומרים נאמנות בלעדית לזו, SPB מציעה גרסה יעודית ל- WM. כזו שמתחרה יפה מול הקונקורנציה ועוד מותירה עודף זכות לטובתנו. את הגרסה ל- WM אפשר להוריד מכאן והיא כוללת כמה טריקים משלה. למשל התאמה מלאה לטלפוני מסך המגע העדכניים (עיינ/י ערך HD ו- Omnia) עבורם Wallet מציעה תפעול באמצעות "תנועות" (Gestures).

המעוניינים להתעמק בכל האופציות מוזמנים לקרוא את החוברת למשתמש (בלע"ז RTFM....) וזאת ניתן לעשות בהקלקה כאן. אמנם החוברת מתאימה לגרסת WM, אבל השינויים זניחים ופחות.


סיכום:

את גרסת המקור (1.0) לא הכרתי, אז אין לי למה להשוות אלא לגרסאות עדכניות של תוכנות דומות לסביבת Windows Mobile. בגזרה זו Wallet 2.0 מספקת את הסחורה ועשה את ה- E71 שלי לסמארטפון שלם יותר.

הגירת נתונים מתוכנות ארנק דומות, אם היו לכם כאלה, היא עניין של מה בכך. כמה דקות והייתי מסודר עם כל הנתונים שאספתי ועדכנתי באדיקות ובמהלך השנים ב- e-Wallet הישן והטוב על WM.

המחיר, בהחלט משב רוח מרענן מכיוון עולם התוכנות ל- WM. מביא איתו מספרים הגיוניים מהמקובל בעולם הסימביאן. 29.95 דולר הם עדיין מתחת לממוצע ה- 40.00 המקובל שם ומשום שגרסת הטלפון כוללת גם גרסה ל-PC, המחיר נהיה אפילו עוד יותר הגיוני. לרגל ההשקה ולפרק זמן מוגבל, הרוכש גרסת Wallet 2.0 ל- WM זכאי לקבל עותק של גרסת הסימביאן חינם. מי שרכש עותק של Wallet 1.0 ב- 90 הימים שקדמו להשקה הרשמית (5 בפברואר 09) זכאים לשדרוג חינם ל- 2.0.

Wallet 2.0 מצטרפת לסל הולך ומתרחב של יישומים שעמם SPB הולכת ומשתלטת על השוק. כולנו ממתינים בסקרנות להשקת Shell 3.0, בעוד כמה ימים, ב- WMC בברצלונה.

מי שזקוק לארנק אלקטרוני משוכלל ל- Symbian S60 ימצא את Wallet 2.0 כתוכנה שיש בה הכל מכל כל, והרבה מכל דבר.


מאת: סער אביגור
מפרטי מכשירים: GSM-Israel
פלטפורמת בדיקה: Nokia E71

==========================================

תגובה 1:

Dod אמר/ה...

סער
יש לי המון! (הכל יחסי), להגיב על כתבה זו, אבל אישתי לוחצת ויש לי עוד משימות מיידיות, אז נשאיר פתח לתגובת המשך, אישאללה היום