יום שני, 24 בנובמבר 2008

POWERMAT חותכת לנו את הכבל, ואנחנו, כאן, הראשונים לדווח על כך !

PowerMatLogo (5k image)

PowerMatoffice2 (16k image)

כבר זמן שאני מחפש לי הזדמנות להשתמש במשפט..."כל הכבלים לסל, וחסל".. גם כגיבוב של מילים מתחרזות יפה, אבל בעיקר משום שאני לא אוהב את העצמי "ההוא".., כשנהג המונית כבר עושה קולות של עצבנות למטה בעודי בעיצומו של חיפוש מייאש אחר איזה מטען נעלם. כזה שסופו להצטרף לחצי מזוודה של מטענים שונים ומשונים. עוד חבל טבור למכשירים שבלעדיהם חיי אינם חיים. נכון שגם אתם מכירים את זה ?

כאן, בדיוק, נכנסים לתמונה POWERMAT, סטארטפ ישראלי מבטיח עם אופקים מים אל ים, ומוצר הנושא את שם החברה וכהבטחתו, מאפשר טעינה וסנכרון של הסייענים הדיגיטליים שלנו, אבל לא רק, בלי מטענים ובלי כבלים. בשפה שלי, פרושו חסכון מיידי של כמה קילוגרמים במטען היד שלי, וחיוך יותר רחב של הדיילת שמזיזה לי את התיק בתא המטען האישי מעל למושב.

סנכרון אלחוטי כבר ראינו וגם העברת דאטה על רשת החשמל כבר לא סקופ אצלנו. אלא שכש- POWERMAT עושה גם זה וגם זה, באמצעות השראה אלקטרומגנטית, למעשה שאת רכיביה ניתן להטביע בקיר, ברצפה, בתקרה וגם בלוח שולחן הישיבות/סלון/קפה, אנחנו כבר מדברים כאן על היסטריה. גם על מהפכה תפישתית בכל הקשור להזנת כוח של כל מה ש"חי" על חשמל ודורש כבילה (מלשון כבל חשמל..).

PowerMatoffice (31k image)


אותנו הגאדג'טיסטים מעניין יותר התסריט בו במקום לנפח את תיק המסע שלנו במטענים ובכבלים, נכניס אליו משטח טעינה דק, קליל ויחיד. בכל מקום בו נזרוק את הכובע, כל מה שיהיה עלינו לעשות זה לחבר את המשטח למתח (בחדר) לזרוק עליו את התקשורתן, הנגן, היומן האלקטרוני, המחשב הנייד או You name it, ולצאת לשתות משהו מרענן בבר למטה. המשטח כבר יתחבר למכשירים, יזהה כל אחד ויתחיל לסנכרן דאטה ולטעון. בכלל לא ישנו לו המתחים השונים וגם לא מערכות ההפעלה, והוא ידע "לפלרטט" עם הסוללות ולטעון אותן במידה הראויה. לא פחות ולא יותר.

מדע בדיוני ?, ובכן ממש לא. המוצרים הראשונים של POWERMAT זמינים לרכישה מיידית. חוזים נחתמים עם חברות בנייה רב-לאומיות, עם ארכיטקטים וגם עם ייצרני גאדג'טים. אם הרעיון יתפוש אותם כפי שתפש אותי, אנחנו צפויים לראות ובקרוב, את המכשירים הראשונים בהם הטכנולוגיה של POWERMAT מוטבעת כבר בשלבי הייצור.
==============

המצאתו של דר' אמיר בן שלום, מדען ישראלי ואוצר מוזאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים, כמו שהיא נשמעת מדהים, גם נראית כך. בחדר של POWERMAT נשכח מכל החוטיאדה המכערת את הסלון המעוצב ביותר. יש לנו כמה מכשירים, נניח אותם על משטח הטעינה/סנכרון ודי. היום, זה עדיין יראה כמו משהו בסגנון הזה.

PowerMatoffice4 (30k image)


בעתיד המאוד לא רחוק, כבר נקבל את משטחי POWERMAT מובנים בתוך הריהוט. אז נוכל באמת לתלות את הטלויזיה השטוחה כמו תמונה, אבל גם גופי תאורה ובעצם כל מכשיר ומוצר שניזון ממתח חשמלי.

עד אז, נצטרך להסתפק ב"דוגמיות" בדמות משטחים חיצוניים, דמויי משטח עכבר רק הרבה יותר יפים, שמונחים על השולחן. כאלה כבר זמינים לרכישה מיידית במכירים שווים לכל נפש חובבת גאדגטים. למשל, משטח ל- 3 מכשירים, מחירו המומלץ לצרכן עומד על 499.00 ש"ח. בקרוב בחנות הגאדג'טים החביבה עליך. בינתיים רק לטעינה. "נושא הסנכרון כבר עובד והוצג בתערוכות" מבטיחים לי אנשי POWERMAT ואכן ראיתי. לא בטוח שהמשטחים הראשונים יכללו גם סנכרון.

PowerMatoffice3 (16k image)


ועד שנראה את ראשוני המכשירים שמובנה בהם טכנולוגיה של POWERMAT, בין השמות שהוזכרו כלולים כל הגדולים והידועים, החלק של הפתרון,בצד המכשיר, מיושם כ"שרוול" חיצוני. כאלה כבר זמינים ל- IPhone, ל- IPod, למבחר מכשירי סלולר של Nokia ולמבחר דגמי BlackBerry. היעד הראשון לכיבוש הוא השוק האמריקאי, וזה ברור.


PowerMatoffice6 (35k image)

POWERMAT מספרת לי על מגעים מקבילים עם ייצרני אביזרי קצה. בהקשר זה הוזכרו שמות של ייצרני נרתיקי "קריסטל", שרוולי סיליקון ונרתיקי עור יוקרתיים. מובן שיותר פשוט לבנות את טכנולוגיית POWERMAT בתוך אלו, ושכדי לשכנע ענקי ייצור של אלקטרוניקה ביתית צריך להגיע למסה קריטית אצל הקטנים והזריזים יותר. אלו, כך אנשי POWERMAT, כבר יביאו את התאבון לכל השאר.

בין הייתר וברוח הזמן הודגשו גם "פניו הירוקים" של המוצר ויישומיו הבטיחותיים. סקרנים לא יוכלו לבדוק כאן את כוחות העל שלהם ע"י החדרת חפצים לשקע החשמל. POWERMAT פשוט מבטלת גם את השקעים. לפריק שאני, הודגש נושא ה- Plug&Play שמתממש כאן למלא הבטחתוו. אפילו בלי צד ה- Plug...

אמרנו שאנחנו הראשונים לדווח על המוצר במדיה, ובכן כמעט. בכל זאת יש כאן איזשהי הירארכיה.. אז אנחנו בעצם הראשונים בישראל. רשת CNBC הקדימה אותנו בטיפה.. גם הם נראים נלהבים לגמרי, ולא פחות מאתנו כאן..:-)






מאת: סער אביגור
צילום: POWERMAT



============================