יום שבת, 15 בנובמבר 2008

HTC HD "ביד"- רשמים ראשונים




הערת פתיח: ה- HD שבידי איננו שלי, הוא הושאל לי לצורך התרשמות, לסו"ש קצר, בטוב ליבו של חבר, RZeevik. רשמי הם ברמת "שליפה" ולא ממש בגדר תובנות עמוקות...

חומרה:

- המכשיר פחות גדול משחושבים, אבל איכשהו "מרגיש" טיפה גדול מ- IPhone גרסה 1
- בגלל הגודל, להבדיל מ- TP ומדיימונד (כשה- TP עם מקלדת מכונסת) קשה לתפעל את ה- HD ביד אחת. OK כנראה שגם את ה- IPhone. בכל אופן, כבר התרגלתי..
- המסך פשוט מדהים. בפנים ובחוץ. בלי בדיקה בכלי מדידה (כי אין לי), עצמת התאורה (המירבית) מעט יותר נמוכה מזו שב- TP. הצבעים ב- HD "חמים" ייותר מב- TP (גוון יותר צהבהב של הלבן, אני דווקא מעדיף את הלבן הבוהק ב- TP).
- עוד באותו עניין, האפשרות לכוון ידנית את עצמת תאורת המסך "מוסתרת מאחורי" ההגדרה לכיוון תאורה אוטומטי. ז"א שאם מסומן כיוון תאורה אוטומטי, לא רואים כלל את הכיוון הידני שקיים גם קיים ... אז לא להבהל, ז"א רק טיפה שונה ממה שהתרגלנו. לא ממש מבין למה ה"קריצה" הזו למשתמש ה"פשוט".. מגיע לנו קצת יותר קרדיט ופחות מבחני אינטליגנציה...
- איכות ההרכבה טובה. המכשיר אינו חורק ואינו "מקרקש" כשמנענעים אותו. מצד שני, ה- TP מורכב באופן מוקפד יותר. למשל חריץ הרחבת הזכרון. ב- HD "פחית" חיצונית, ב- TP "בית" מכוסה ומוגן היטב. יש להודות שבשני המקרים כרטיס ההרחבה מתחת לכיסוי בית הסוללה ולכן מוגן ממילא, אבל לא על זה ההערה...
- כבר דובר על זה, לחיצי ההפעלה החיצוניים (4 במספר, בחזית) אינם מוארים. לא שזה ממש מבחן "מבריקות" ובהחלט ניתן לשנן מיקומים, אבל איכשהו זה לא לעניין.
- "כפתורון" (button) ה- SR (וכבר העיר על זה ZIV בסקירתו) מראה על הרבה אופטימיות.. הוא נמצא לגמרי מתחת לכיסוי בית הסוללה ושלא כפי שנאמר בסקירות חו"ל מסויימות, לא ניתן לתפעל אותו אלא לאחר הסרה מלאה של הכיסוי. לגמרי לא לעניין ב- WM. בטח שלא ל"פריק המצוי" שמבצע SR יזום. ולא, לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה, איננה SR ואיננה רלוונטית כשהמכשיר תקוע. , גם ב- IP כבר עשיתי כמה וכמה SR.. אז לא לקפוץ..
- שיטת HR די "מפחידה".. טוב כבר אמרנו שהמכשיר מכוון למשתמשים שבטח לא יעשו HR אף פעם, או שבמקרה הצורך ילכו לטכנאי.. הייתי צריך לקרוא בחוברת ולשם כך להוציא דיסק, להכניס לקורא...
- כפתור ההפעלה, חזרה לדיאמונד. טווח לחיצה קצר. מעדיף את הכפתור ב- TP שם טווח הלחיצה הארוך יותר מקנה תחושה של החלטיות.
- מצלמה. בכלל לא מפחיד שאין לחיץ צילום/מיקוד בחומרה. תוך שניה קולטים את עניין ה"מיקוד המכוון בנגיעה". עובד כמו שצריך. דוקא אהבתי. למה "דוקא", כי בכל זאת זו גישה "שונה" למה שהתרגלנו עשרות בשנים.. איכות הצילומים, בחוץ בסדר. בפנים, תלוי בתאורה וזה בהחלט מובן.
- מה קרה כאן.. לאחר "וידוא הריגה" מול HTC, כנראה שפונקציית ה- TV Out (בחומרה) הוצאה מהמניין. איזה ראש זה במכשיר שיעודו מולטימדיה. אני מקווה עדיין שזה שענה לי לא יודע על מה הוא מדבר (האמת..סיכויים לכך שואפים לאפס...), בכל אופן הצלמית הרלוונטית נעדרת מהתפריט.
- כרטיס זיכרון mSD בנפח בריא ביותר של 8GB (תוצר מכובד של Sandisk ולא "זבל" בלי שם..) מוכלל בחבילה. אפילו שהיום, בחוץ, זה עולה רק איזה מאה ומשהו שקלים.. בכל זאת..יפה מאוד HTC .
- מגיע עם מגן מסך לא רע בכלל. משתפרים החברה'..
- מגיע עם נרתיק מבד, לגמרי לא רע ובכל אופן פחות רע משחשבתי לפני שנגעתי. הכנסה/הוצאה מהנרתיק מנקים את המסך. פחות מעשי לעבודה. כנראה צריך לקנות משהו בחוץ..

ביצועים:

- תגובות מהירות, לא פחות מב- TP, מהיר מה- IP (גרסה 1, משודרג ל- 2.1).
- רגישות מסך, אפילו לפני כוונוני Advanced Config 3.3, טובה מאוד. הרבה יותר נוח ל"צלוף" באצבע על מסך גדול, וזה מובן וגם ייתרון, חוץ מזה שמצריך חזרה לשימוש בשתי הידיים. יד מחזיקה ויד מפעילה.
- GPS, עובד יפה עם iGo 2008 3D, אבל מצריך שינוי קל בתוכנה שיש לבקש במשרדי החברה בהרצליה.
- רמקול חיצוני: חזק יותר מב- TP. איכותו להשמעת מוזיקה (הכוונה לרמקול החיצוני) עדיין לא משהו. למה ב- E71 יש אחלה רמקול חיצוני.. סימן שזה אפשרי..

תחושות כלליות (בלי סדר מסויים):

- מכשיר איכותי, מרגיש ונראה "כמו מיליון דולר".. אין מצב שלא ישימו אליך לב כשאתה שולף אותו, וישאלו אותך.."אחי מה, יצא IPhone 3, כמה יצא לך"...
- פחות ל"מקצוענים", יותר ל"משתמשים", אבל כאלה שלא אכפת להם הגודל. מרכיבי משקפיים ינשמו לרווחה. בא לציון גואל. גם לי..
- ים זיכרון הרצה... (RAM)... תמיד טוב !!
- למה ביטלו את ה- Joystick, בהזדמנות זו התבטל גם ה- Smart Scrolling.. עדיין צריך לעבוד על בניית האמון שלי במסכי מגע "מלאים"..
- iGo 2008 3D על מסך 800x480... שווה ! אפשר גם במצב אופקי..
- מסך... מסך... מסך... כבר אמרתי ?....
- מקלדת וירטואלית (אנגלית) סוף-סוף עם קלידים בגודל הגיוני (ושוב...כמו ב- IP). בלי שום אימון, מהירות הקלדה לגמרי סבירה עם מעט מאוד פספוסים. לגבי עברית, ובכן נמתין ונראה את הגרסה הסופית שיציעו ניופאן טלקום בעוד כמה שבועות..
- מסך... מסך... (אם היה Transflective הייתי עוד יותר נפעם, אבל מי בכלל זוכר (חוץ מ- Nokia ב- E71...) מה זה..

שאלת המחץ, האם הייתי קונה כזה ?

- בטח, אני קונה כל מכשיר חדש שיוצא. אני PocketPCFreak...
- לא בטוח, אם הייתי Key Board Freak
- המחירים יהיו בהחלט גורם לשיקול, בטח אם כבר קניתי TP רק לפני חודש.. הביצועים דומים והמפרט הבסיסי זהה

זהו, בינתיים, על קצה המזלג. אפילו לא "מחושב" כסקירה שקולה. בעיקר "רשמים בשליפה" ... יותר לי לשנות את דעתי "על דא ועל הא" אחרי ש"אחייה" עם ה- HD ביומיום...

סקירת עומק מצולמת תפורסם, כמו תמיד, אחרי שיהיה בידי מכשיר משלי, כדי שאוכל לענות גם על שאלות "מכשילות"...

כתב וצילם: סער אביגור

אין תגובות: