יום שלישי, 7 באוקטובר 2008

סקירה: הגיע זמן Amaze - ניווט סלולרי במסלול אחר

LocationAmazeButton (8k image)

OrangeGPSButton (4k image)

OrangeGPS1 (30k image)

לתובנה הזו כבר הגעתי עת בה סקרתי, באתר זה, תוכנת ניווט סלולרית אחרת. ה-Main Stream בניווט אישי, פתרונות On-Board (מנוע ניווט ומפות מותקנים על חומרת קצה) יצטרך להתעדכן חזק, או לחדול. מסימניה הבולטים של התקופה, מלחמת מחירים מרה בין מותגי On-Board מובילים וניסיונות להציע עוד פיצ'ר פה, פיצ'ר שם. ברובם פיצ'רים שכבר די נטחנו אצל אחד ומופיעים אצל האחר כאילו ורק עכשיו הומצא הגלגל.

לא מאמינים, הנה הטרנד הכי "איני" בתחום ה- PND. מכשיר ה- Connected. מבחוץ, אותו מכשיר ניווט ייעודי שכולנו מכירים. מבפנים, כבר כולל מודול ו- SIM סלולרי ומקושר לשרתי ערך-מוסף תוכני מרוחקים. רק לפני כמה חודשים חיפשתי כאלה בנרות ב- Computex Taipei והיום כבר משיקים פתרונות ברעש גדול. במילים אחרות, גם ניווט סלולרי מסורתי, On-Board, מתחיל לערב טכנולוגיות Off- Board (כשמנוע ניווט ומפות מתקיימים בשרת מרוחק, ונשלחים לחומרת קצה לפי דרישה). זה מתחיל עם שירותי ערך מוסף. מכאן, הכל כבר נפתח. אז אם ניווט מקושר ושרתים מרוחקים, מי כמו אנשי הניווט הסלולרי. הללו כבר נמצאים שם כמה שנים טובות, והספיקו לפתח פער טכנולוגי, לפעמים אפילו מביך, מול ה- On-Board.

LocatioNet, חברה ישראלית שהכרנו בזכות NaviGuide, תוכנת ניווט שטח פופולרית בין ג'יפאים, לוקחת את הניווט הסלולרי להיכן שאחרים עוד רק מדברים על "זה", עם מנוע ניווט עולמי Fully Featured - חינמי לגמרי, שמו Amaze, ועם תוכנת ניווט סלולרית כערך תוכן מוסף ל- CSP (ר"ת: Cellular Service Providers), מוכרת גם בארץ כ- Orange GPS.

חשבנו שכבר אין מה לחדש בתחום הניווט האישי (חוץ מתחרות מחירים פרועה), באו LocatioNet ועשו את זה אחרת. ניווט 3D, עם Elevation, רחובות ונקודות עניין, על צילומי לוויין עדכניים, קישור לשרתי POI (נקודות עניין) עם בסיסי נתונים מתעדכנים כל הזמן, חיוג ישיר לנקודות עניין מתוך חומרת הקצה (המקושרת) וגם מודל עיסקי לגמרי חינמי למשתמש הקצה, מבוסס LBS (ר"ת: Location Based) ממומן ע"י פרסומות וקופונים. לא מחר, לא בתאוריה. היום וכאן.

הסיפור ה- Amazing של Amaze, על שני המודלים הנ"ל, ל- CSP כ- אורנג' GPS , ולכל אחד, עולמי, חינם וממש עכשיו (רק לא בישראל) כ- Amaze GPS, בסקירה הרחבה שבהמשך.

* * * *

מהו ניווט תלת-מימדי יותר מניווט רחובות על צילום לווין אלכסוני,

OrangeGPS60 (50k image)

ומהי תוכנת ניווט ניווט יותר "עולמית" ויותר חינמית מכזו שמאפשרת ניווט על מפות של ספק עולמי ידוע (נניח TeleAtlas) לגמרי בלי לשלם, על מכשיר הסלולר שלך (במשוואה לא נלקחה בחשבון עלות הדאטה בחו"ל, ומן הסתם אפשר לקנות SIM מקומי), מפתרון Fully Featured שמורידים מהרשת (מכאן), אפשר גם ישר למכשיר (הסלולרי), ותוך דקות כבר אפשר לנווט עמו כמעט בכל העולם,

OrangeAmazeGPS52 (31k image)

גם לו רק היו אלו מבדליה היחידים של Amaze ממתחריה, כבר היה בפנינו נושא מעניין לסקירה, אבל תוכנת הניווט האישי-סלולרי של LocatioNet, ככל שבתצורתה המוצעת לספקים סלולריים מנסה "להתחפש" ל"עוד תוכנת ניווט", אין בה כמעט פיצ'ר אחד ש"עושה זאת כמו כולם".

בישראל, Amaze מוצעת כפתרון הבית לניווט של חברת אורנג', תחת שם מוצר אורנג' GPS, עם מפות מעודכנות ברציפות (ייתרון בולט לניווט סלולרי, שפתרונות ה- On-Board הולכים ומאמצים גם) של חברת מפה.

אורנג' מציעה את אורנג' GPS על מבחר פלטפורמות, סימביאן, JAVA ומה שמעניין אותנו כאן יותר, Windows Mobile. גם כי בשנה האחרונה אני עסוק במחקר על חדירת ניווט ה- Off-Board לפלטפורמות On-Board מסורתיות ועל טשטוש הגבולות הקשיחים בין שתי השיטות.

את אורנג' GPS התקנתי על סמארטפון WM העדכני ביותר להיום, TOUCH PRO של HTC, עם מעטפת הפעלה Windows Mobile 6.1, תומך תקשורת דאטה בקצבי דור 3.5. חב' אורנג' מציעה את אותו פתרון, מותקן מראש, על סמארטפוני ה- Diamond שלה. לדעתי אורנג' טועה בכך שאיננה מציעה את התוכנה גם לבעלי תקשורתנים "עצמאיים" ותואמים ברשת שלה (והיא לא, מניסוי אקראי מול נציגת המכירות ש"נפלתי" עליה במרכז אורנג' בגלילות), אבל זה כבר עניין לדיון אחר. בכל אופן, זה מתקין ועובד כמו גדול גם על ה- TP (חשבון אורנג'). כרגע, רק במצב מסך אנכי.

OrangeGPS4 (23k image)

התוכנה נפתחת למסך תפריטים ראשי, בזה מיישרת קו עם תוכנות ניווט מוכרות. כוונתי בעיקר לפשטות וידידותיות תפעולית. שישה כפתורי לחיצה (תפעול באצבע) גדולים שולטים בשש הפונקציות העיקריות של תוכנת הניווט.

א. חיפוש,
ב. ניווט,
ג. מפה,
ד. מועדפים,
ה. כלים
ו. עזרה


OrangeGPS5 (22k image)

משתמשים ביומיום, יפנו יישר לכפתור החיפוש, שמציע איתור לפי כתובת, וגם ב"זוית אחרת", לפי קטגוריות בדפי זהב ולפי מדריך "מפה". בין שני האחרונים קשה לפספס איזשהו יעד ושימו לב, החיפוש לפי דפי זהב ומדריך "מפה" מחליף את החיפוש, היותר מקובל, לפי "נקודות עניין" - POI.

OrangeGPS6 (19k image)

אם כבר, אז חיפוש נקודות עניין במאגר דפי זהב, יותר קרוב לחיפוש POI מקוטלג כפי שמוכר למשתמשי תוכנות On-Board. החיפוש אפשרי על-פי קטגוריות, וכבכל תוכנה מוכרת, הקטגוריות הללו נבחרו ע"י "איזשהו" מנהל מוצר ועל-פי טעמו האישי.

OrangeGPS18 (20k image)

טיפ: זה הזמן להתייחס למבדל נוסף בין Amaze לתוכנות ניווט On-Board שכיחות. כאחת שמקורה בטלפוניה, התוכנה אינה מציעה מקלדת משלה ומסתמכת על המקלדת המוצעת בסמארטפון. בסקירה השתמשתי במקלדת הייעודית ל- TP שפיתחה PDAC. הדיימונד של אורנג' משתמש במקלדת שפותחה ע"י איירון. וכאן הדגשה: הגם שהתוכנה לא מציעה "מקלדת חכמה" משלה, הפונקצייה עצמה עובדת ברקע. הנמשל, אפשר להקליד חלקי שם יעד, אפילו בשגיאות ומנגנון הסינון עדיין יציע את האלטרנטיבות הרלוונטיות על-פי חישוב נסמך על מספר האותיות וסדרן בשם היעד.

איתור נקודת העניין מאפשר לבצע עליה את הוראות הניווט המקובלות, וגם כיאה ויאות לפלטפורמה סלולרית, לבצע התקשרות טלפונית,

OrangeGPS16 (24k image)

מה שיותר מזכיר לנו את פונקציית החיפוש הגלובאלי המתקדם ב- On-Board, זהו החיפוש במדריך "מפה". על-פניו נראה שחיפוש כאן יכול-כל. ניתן לחפש עסקים לפי שם, מוסדות וגם צמתים (לפי שם), אתרים שונים ובעצם מה לא. דומה שזה יהיה החיפוש המועדף על מרבית המשתמשים. אני, בכל אופן, נדלקתי.

OrangeGPS13 (20k image)

זה גם המקום בו ניתן להגדיר רדיוס לחיפוש נקודות עניין במאגר כאילו אינסופי זה. במעגלים שבין 1 ל- 10 ק"מ ממיקום נוכחי, מיעד מועדף, כתובת או אתר נבחר ממאגר מקביל. לצורך התרגיל חיפשתי את קניון רננים ברעננה. אותו אגב לא מצאתי לפי הקטגוריות המוצעות במאגר דפי זהב (זה לא אומר שזה לא שם, רק שלא נמצא במקום הסביר ביותר...)

OrangeGPS14 (18k image)

הקלדה חלקית וביצוע חיפוש העלו בזמן (מתוזמן סטופר) של כ- 4 שניות (לקחת בחשבון שהשאילתה "נסעה" לשרת וחזרה ממנו) את שלל האפשרויות שמתחת,

OrangeGPS15 (29k image)

לחיצה על התפריט הוירטואלי (קבוע וקונסיסטנטי בצד ימין) העלתה את אפשרויות הפעולה הרגילות (ראה/י גם לעיל).

OrangeGPS16 (24k image)

כבונוס, Amaze (במקרה זה כ- אורנג' GPS) מציעה לנו גם תחזית מזג אויר לאיזור הניווט. מאוד רלוונטי לנוסעים באיזורים פחות מוכרים, וגם מרמז לאפשרויות עתידיות להכליל Plug-Ins שימושיים, נוספים, בהמשך. הפלטפורמה והממשק קיימים.

OrangeGPS19 (18k image)

OrangeGPS20 (25k image)

טיפ: אף שהסקירה נעשתה על פלטפורמה שמקורה PocketPC, אורנג' GPS ו- Amaze שומרות על "מוסכמות" בעיצוב ממשקי סמארטפון. למשל כפתור וירטואלי [חזור - Back] בצד שמאל, שמאפשר לחזור מסך אחד לאחור מכל מצב. לא לבלבל עם כפתור ה[חזור] הקשיח ב- TP ובדיימונד, שבמקרה הזה רק "מוריד" את תוכנת הניווט לרקע.

אורנג' GPS (ו- Amaze) מגישה/ות את מבחר מצבי הצפייה, אולי המגוון ביותר שיש. לחיצה על כפתור מפה בתפריט הראשי מציג את האפשרויות:

א. מפת רחובות
ב. צילום לוויין (אנכי - ואלכסוני, המקבילות לדו ותלת-מימד בעולם המיפוי הלווייני)
ג. צילום לווייני משולב (אנכי ואלכסוני) המוסיף שמות רחובות ונקודות עניין על המפה המצולמת
ד. מפת סימון שבילים (במקרה של ישראל בקנ"מ של 1:50,000), של מפ"י

OrangeGPS21 (20k image)

OrangeGPS22 (18k image)

OrangeGPS23 (48k image)

OrangeGPS24 (38k image)

בכל אחד מהמצבים משולב באופן אוטומטי תאור גראפי של מצב עומסי תנועה, עם אפשרות שליטה בקצב הרענון (לא לשכוח שכל זה נעשה ב"דו-שיח" מול שרת מרוחק שמתעדכן בזמן אמת. "TMC לעניים", וגם בונה מסלולים אוטמטי בהתאם למצב ולהגדרת המשתמש את קצב הרענון. עובד פצצה. לא שבישראל כשיש פקק באיילון, אין פקק בכל הדרכים המקבילות, אבל אנחנו כאן מתלהבים מעצם הטכנולוגיות, לא ?

OrangeGPS25 (39k image)

OrangeGPS61 (31k image)

במצב ניווט, התוכנה מציגה את המסלולים על סוגי המפות שהוזכרו לעיל (דו מימד/פרספקטיבה רחובות ותמונת לוויין אנכית/אלכסונית). לאלו מצטרף מבט נוסף, המאופיין בפשטות, ישירות וגם.. במינימום תעבורת דאטה. מבט "חיצים". הכוונה למבט מקובל בפתרונות ניווט לטלפוניה, תמציתו תצוגת מימיקה (Icons) של הפניה על מלוא המסך. זהו גם מצב ברירת המחדל שיציג את תוצאת המיסלול לאחר שחושבה.

OrangeGPS29 (20k image)

אם נקח ברצינות את הוראת החוק המחייבת להביט בדרך לפנים, בלא להזיז את המבט ממנה, אז זהו גם המצב הכי סלחני למי שבכל זאת לא מסתפקים בהוראות קוליות בלבד.. זהו גם המצב (אמרנו..) ש"קונס" אותנו הכי פחות בתעבורת דאטה (לדברי LocatioNet במצב "חיצים" תעבורת הדאטה למסלול עירוני מקובל נעה בסביבות 10 ק"ב).

אותו המסלול יראה כך במצבי הניווט השונים, כשמסלול הניווט צבוע בכחול טורקיז (אגב לכל התוהים, חיווי ה- GPS בראש המסך מראה שיש תקשורת GPS לתוכנה, אבל אין קליטת לוויינים, זאת משום שצילומי המסך נלקחו במשרד ו/או במצב הדמייה..):

OrangeGPS30 (30k image)

OrangeGPS31 (27k image)

OrangeGPS32a (35k image)

OrangeGPS33 (39k image)

מצב צפייה נוסף, מאפשר לראות את "סיפור הדרך" במלל. גם כאן ב- 2 רמות פירוט. זריזי מבט יראו שבצילום המסך הראשון (מתחת) ספרור ההוראות "קופץ" באי רציפות, כשליד הסיעוף מופיע סימן [+]. סיעוף כזה מעיד על פירוט נסתר, שניתן לגלות מתוך התפריט הימני.

OrangeGPS34 (32k image)

OrangeGPS35 (30k image)

OrangeGPS36 (31k image)

בחירת כל אחד מהקטעים מאפשרת התמקדות בו על המפה (במוד המפה המועדף),

OrangeGPS38 (35k image)

OrangeGPS39 (31k image)

אגב, התוכנה מאפשרת להכניס/להוציא מהחישוב כבישי אגרה, ואף שאין בה הגדרה ספציפית להמנעות מכניסה לשטחי הרשות, ההתייחסות לכך מתבצעת בשרת.

OrangeGPS42 (24k image)


מהירות תגובה, מיסלול ותזמונים:

אורנג' GPS בישראל (ו- Amaze GPS העולמית) מגיבות במהירות יפה ליישומי "לקוח/שרת" טיפוסיים, לא מעט בזכות תוכניות דאטה מהירות כפי שמוצעות היום.

המפתחים בחרו להציג על המסך את תהליך בניית התמונה (Rendering) כמו גם קבוצת תוכנות On-Board אליה משתייכת אף TomTom, ושלא כקבוצת תוכנות המעדיפות לבצע Rendering ברקע ולהציג שעון, או סרגל התקדמות בחזית. כמי ששבר את ראשו (האישי בהחלט..) הרבה בסוגיה הזו, אני מעדיף דוקא את הדרך השניה (שעון/סרגל, כמו למשל ב- iGO). במבחנים שערכנו עם קבוצות משתמשים, מצאנו שחישוב מסלול שאורכו זהה התקבל כמהיר יותר בתצוגת התקדמות לינארית, מאשר ב- Screen rendering אמיתי. נכנסתי ל"פינה" הזו כדי לומר שאורנג' GPS הרבה יותר מהירה ממה שנראה, ועל כך מעיד שעון העצר בו תזמנתי מחזורי תתהליך. החישוב הטיפוסי של מסלול מדן בצפון, לאילת בדרום מדד כ- 10 שניות לקבלת מסלול "חיצים" ראשון.

בניית תמונת מפת רחובות מפורטת הוסיפה כאן עוד כ- 16 שניות. זהו, פחות או יותר, גם הזמן שלוקח לבנות מפה חדשה מסוג שונה (נניח מעבר ממפת רחובות למפת לוויין). בסה"כ, לא רע.

השלמת תאי שטח (במבטי מפה חדשים) קורה בדרך-כלל באופן "שקוף" למשתמש, ולאורך הזמן הקצר בו בדקתי את התוכנה (באיזור שגבולו הדרומי ראשל"ץ, והצפוני נתניה) לא הבחנתי במצבי השהייה ראויים לציון מיוחד. כמו-כן יש להוסיף שנהגתי במרכז הארץ. באיזורים מכוסים היטב באנטנות סלולריות של אורנג'. כבר סקרנו כאן תוכנה מתחרה שאמורה לטפל במצבי חוסר קליטה (נרשם על כך פטנט) ע"י חיזוי ו"הורדת" מסדרון שטח משלים למכשיר. לא ברור כיצד תתנהג אורנג' GPS במצבים כאלה שכאמור, לא נתקלתי בהם.

OrangeGPS2 (30k image)

אורנג' GPS משתמשת בגרסת המפה האחרונה של חברת "מפה". רבעון שלישי 2008. גרסאות התוכנה מתעדכנות בעזרת מערכת מובנה לניהול גרסאות, בהתאם לעניין.

OrangeGPS621 (16k image)

שוב לעניין המפות, אחד הייתרונות הבולטים ליישומי "לקוח-שרת" הוא ביכולת לעדכן את בסיס הנתונים של המפה פעם אחת, על השרת במקום בכל פעם מחדש בכל מכשיר של משתמש קצה. יכולת זו "הולידה" את האגדה שמפות בתוכנות Off-Board מתעדכנות בזמן-אמת. לא כן היא. הן מתעדכנות על בסיס רבעוני, וככל שחברת המפות מספקת עדכונים לחברת התוכנה. בעולם ה- On-Board מתחילים להתחייב לעדכונים רבעוניים רק עתה, גם כך רק החברות הגדולות, ועדיין יש למצוא את הדרך הנוחה להגיע עם העדכונים לכל מכשיר קצה. ברור שבפתרונות Off-Board אין בעייה כזו כלל. הנה, תוכנת אורנג' GPS לא נכשלה בזיהוי הסמטה החדשה ביציאה מביתי מרמת-השרון...

לעניין חישובי מסלול, מצאתי בהם יותר מובנים ויותר מוזרים. ייתכן מאוד שנסיעה עם תעדוף ברירת מחדל לדרכי-מלך מהירה יותר מ"קיצורים" שרכשתי לי במהלך השנים והנסיון. בכל זאת, במקומות בהן iGO "חתכה פינות כמוני", היה ואורנג' GPS חלקה עלינו ובחרה תמיד במסלול שבדרך המלך, משולב U-Turn. אולי שווה למדוד את הפתרונות עם כלי מדידה. בינתיים, רק התייחסות..

ממשק ושפות:

אורנג' GPS תומכת, כרגע וכנראה על-פי דרישת הלקוח (אורנג') ב- 4 שפות. ממשק גראפי, וקול. עברית, אנגלית, ערבית ורוסית. כך גם בשתי שיטות מדידה - מטרית ואימפריאלית.

OrangeGPS41 (23k image)

נוסח הוראות הפניה טיפה שונה ממה שאני רגיל (כמאפיין..), חבל שאין תקן ו/או לחילופין, איזו הסכמה למכנה משותף בעניין, בין מפתחי הממשקים לניווט. המשתמשים רק היו מרוויחים מזה. מכל מקום, ההתרעה מתחילה בהודעה על המרחק לפניה (במקום מאופי הפניה), מה שנחשב ל"יותר נכון". ביצוע הקריינות חווה לפעמים הפסקות (זניחות מאוד אמנם !!) ברצף הדיבור, למשל בכניסה למעגלי תנועה.

אפשר לקבל שיחות תוך כדי ניווט !!. אחד הדברים הראשונים שניסיתי. הניווט ממשיך ברקע ואם סיום השיחה ו/או העברת חלון השיחה לרקע (זוכרים, מערכת הפעלה WM תומכת ב- Multi tasking) אז חלון הניווט עולה למעלה. במכשירים מסויימים, בהגדרות מסויימות ניתן לדבר בטלפון עם אזניית בלוטוס, ולהמשיך להאזין להוראות הניווט מהרמקול של המכשיר. לא בכל מכשיר. קבלת הודעות טקסט איננה מפריע כלל לניווט, אם המכשיר כך הוגדר, יעלה חלון התרעה (של המערכת) על קבלת הודעת טקסט, ומייד ירד בעצמו.

אחד המצבים היותר ראויים להדגשה הוא אי יכולת התוכנה לנהל את מערכת תאורת המסך מתוך עצמה. במילים של יום חול, הכוונה היא שהמסך יכבה מעצמו במהלך הניווט, בהתאם להגדרות המערכת ובלא העדפת התוכנה. חבל. ניתן לפתרון ע"י הגדרת המערכת (ב- WM) שלא לכבות את המסך כל עוד המכשיר מחובר למתח (נניח מהרכב). התופעה בולטת בעת קבלת שיחה, אז כל עוד חלון השיחה ב- Front הוא יכבה כמה שניות מקבלת שיחה (תכונה של חייגן WM 6). ניתן להתגבר על זה באמצעות לחיצה על כל אחד מהכפתורים הפיזיים של המכשיר (להדלקה מחדש של המסך) והעברת מסך החייגן לרקע למשך זמן קיום השיחה.

לתוכנה אין מערכת זום קרבה אוטומטי בפניה. זה אומר שקביעת קנ"מ של המפה מתבצע יזומות, ע"י המשתמש. ניתן לשנות את קנ"מ בכל זמן נתון, בכל זאת בעודי בנסיעה, הייתי מעדיף שהתוכנה תקרב את הנצפה לקראת פניה ותתרחק בעצמה בנסיעה "שוטפת". בתוכנות Off-Board זה היה גוזר קנס משאבים, ויש להניח שלכן זה נשאר בחוץ.

ניכר שהתוכנה פותחה, קודם, עבור טלפונים ללא מסך מגע, ורק אח"כ עברה התאמות - גם - למסכי מגע. זה מתבטא לפעמים ב"כפל תפריטים" במקומות בהן ניתן היה להשתמש "בתיבת שיחה", או לחיץ מגע. לגמרי לא קריטי. אני מניח ש- LocatioNet העדיפו לשמור על ממשק אחיד ובכך הצליחו. מי שמכיר את התוכנה מגרסת הטלפון, לא יצטרך ללמוד כאן "טריקים" חדשים.


ומה עם חו"ל..

בתחילת הסקירה התייחסתי ל"אחות מחו"ל", Amaze GPS. טיפה פחות "שזופה" מהאחות המקומית שגרה אצלנו, Amaze זמינה להורדה לכיותר מ- 50 מכשירים, בין באמצעות סנכרון ל- PC ובין ישירות למכשיר. כבר אמרתי שלגמרי בחינם ?!?

פרטים מלאים על Amaze והכוונה להורדה (כבר עכשיו, ממש..) ניתן לקבל בקישור כאן.

Amaze מסתמכת על אותן מפות, מוכרות לנו, בעיקר של TeleAtlas, כשלאחרונה גם Navteq מצטרפת לשמחה. על-פי הרשימות באתרה, Amaze מציעה ניווט רחובות Fully Featured, עם חיווי קולי ומבטי המפות שפורטו לעיל (רחובות, לוויין, חיצים, סיפר דרך).

בדקתי,

בחרתי את גרסת Windows Mobile לדיימונד. ההתקנה הייתה קצרה ועניינית. בסיומה קבלתי את המסכים המוכרים מ- Orange GPS בגרסת המקור של AMaze,

OrangeAmazeGPS44 (19k image)

OrangeAmazeGPS45 (22k image)

OrangeAmazeGPS46 (22k image)

תרגילית, בחרתי לנווט ב- Las Vegas נוואדה, ארה"ב. מסלול מוכר שכבר כבשתי עשרות פעמים. Amaze אכלה אותו בשיחוק. אפילו נהניתי מהניווט במצב תמונת לוויין תלת-ממדית. להזכר... זמני התגובות, זהים לזמני התגובות בניווט בארץ (ולמה שלא יהיו, השרתים אותם שרתים של LocatioNet..)..

OrangeAmazeGPS49 (25k image)

OrangeAmazeGPS50 (29k image)

OrangeAmazeGPS51 (30k image)

OrangeAmazeGPS52 (31k image)

לא הסתפקתי ובדקתי את האפשרות המיידית לשיטוט וירטואלי בלונדון, אנגליה. עניין של מה בכך ל- Amaze וההוכחה בצילום המסך..

OrangeAmazeGPS47 (30k image)

טיפ: אם תשאלו באורנג' האם תוכנת ה- GPS שלהם תומכת במפות חו"ל, יענו לכם בשלילה. ההשוואה המיידית מול האלטרנטיבה של סלקום, המציעה גם מפות חו"ל, מטעה. אולי לנציגת המכירות באורנג' אין שום עניין, אבל כעת אתם יודעים. יש פתרון, ולגמרי בחינם. שמו Amaze GPS והוא amazingly לגמרי, מאפשר ניווט עולמי ויודע לחיות לצד אורנג' GPS מבלי שהאחד יפריע לשני.

כל זה מתאפשר בזכות מודל עסקי אלטרנטיבי עליו הכריזה LocatioNet בתערוכת DEMO בגרמניה, בשנה שעברה. הרעיון, כבר מיושם על Amaze לטלפונים (S60 וג'אווה). גרסה חינמית של Amaze, עם התכונות העקריות ("מינוס" טיפה פירוטכניקה..) ממותגת למוצרי צריכה ו/או טעונה קופונים. במילים אחרות, מימון באמצעות פרסום ואם כבר, אז Location Based. כולם, כולל עבדכם, כבר מדברים על זה שנים, LocatioNet פשוט עשו את זה, וזה עובד. בינתיים טרם "גלש" לגרסת ה- WM.. כך זה נראה על ה- E71 שלי. Cheapeau חברים, שפו !

AmazeS60-1 (23k image)

AmazeS60-2 (29k image)

AmazeS60-3 (19k image)

AmazeS60-4 (23k image)

AmazeS60-5 (31k image)

AmazeS60-6 (22k image)

AmazeS60-7 (21k image)

AmazeS60-8 (29k image)



צילומים: איריס אביגור לא.ס.י.פ/ערוץ 3
מפרטים טכניים: GSM Israel
פלטפורמות בדיקה: HTC Touch Pro/WM 6.1 ו- Nokia E71/Symbian S60
מאת: סער אביגור (פורסם במקור - 7 אוקטובר 2008, כל הזכויות שמורות)

========================================

אין תגובות: