יום רביעי, 6 באוגוסט 2008

Ultra Compact Mini מה... הילד החדש בגן, או הדבר הבא ?

מאת: סער אביגור ואלי שטרן
UMPC0 (43k image)
בתערוכת Computex08 בטאיפה, "נורתה" היריה הרשמית, אם תרצו, הונחה אבן הפינה לטרנד חדש - UCNB שהם ר"ת ל- Ultra Compact NoteBook, האח היותר שימושי של ה- UMPC (ר"ת ל- Ultra Mobile PC).

תצורת UMPC המקורית, בד"כ נטולת מקלדת, בעלת מסך מגע, דיסק קשיח, מערכת הפעלה ממשפחת החלונות PC, ולגמרי בקונפליקט עם כל מה שעומד מלפניה, מאחוריה ומצדדיה, מעולם לא ממש התרוממה. מנגד, תצורת UCNB מפנימה לקחים, מציעה מקלדת שימושית, מידות שוות לכל נפש, לפחות גרסה אחת מבוססת זיכרון SSD (ר"ת: Solid State drive) קשיח, לפחות גרסה אחת מבוססת Linux רזה וזול, משקל נוצה ומיקוד שוק ברור !! - כל כולו של השוק...

בעוד ה- UMPC מפלס דרכו בעצלתיים ומסוכסך עם עצמו ויותר גרוע, עם קהל היעד הלגמרי לא ברור שלו, ה- UCNB מציע "משהו" לכל אחד. מאותגרי הגודל, המחיר, ידידותיות השימוש, הזמינות, השרידות ו.. בקיצור, הבנתם את זה.

לא, UCNB אינו תחליף לתקשורתן כיס, איננו מתיימר להחליף את ה- NoteBook "מנהלים", ואפילו לא טוען לכתר "הכי קטן שיש". מאידך גיסא, ייתכן ויהיה זה אחד מכלי העבודה הדיגיטליים שנראה הכי הרבה בשנים הבאות. למה, כי נראה אותו אצל כל אחד ובכל מקום, עושה לזה את זה ולכל אחד משהו אחר. עד כדי כך שאולי בכלל לא נשים אליו לב, אפילו לא בחשבון הבנק שכמעט לא יתדלדל כשנקנה אחד, או כמה..

למרות עיסוקם של ה"נוגעים בעט", נשתדל ככל האפשר להשמע פחות כבבית המשפט וחדרי ישיבות.. יותר כמי שנדלקו על הנושא, וכבר רואים עצמם משתמשים מכורים (בלי לפגוע בזכויות ה- MacBook של אלי, וה- Thinkpad של סער)..
בבלוג זה, בקרוב ובהתאם למועדי ההשקות בארץ, סדרה "מכיוון קצת שונה"...

אין תגובות: