יום שישי, 12 ביוני 2009

השקה: WorldMate ל- IPhone. לא יכול בלי זה !

דעתי על תוכנת WorldMate של Mobimate ידועה. לא יכול בלי זה ! Worldmate, סל יישומי עזר לנוסע המתמיד, שינתה פניה במהלך השנים, התמקדה במודיעין טיסות והרימה לעצמה את הרף עם כל גרסה חדשה ביותר פרטי מידע, יותר נגישות והרבה יותר בטחון לנוסע "האבוד", שחייו נראים כמו בליל של שבילי צעידה בנמלי תעופה וערים זרות.

גירסת ה- IPhone המתינה בקנה זמן רב יחסית. רק לאחרונה, כשבשלו התנאים הטכניים, מה לעשות Iphone עובד קצת אחרת מ- Windows mobile, מ- Symbian ומ- Blackberry, הושקה גרסה גם עבור התקשורתן הפופולרי. גרסה שתשפר, ללא הכר, את איכות החיים של אלו ש"ביתם הוא היכן שהם מניחים את המזוודה"..



WorldMate, בגרסתה הנוכחית, כבר לא תוכנה "פאסיבית" שמספקת מידע נתון. זוהי מכונה אימתנית שיודעת לקלוט ממני (הנוסע), באוטומציה מלאה, את תוכניות הנסיעה (Itinerary) מתוך אישורים (Confirmations) ולהעביר אותם ליומן האלקטרוני, לדווח לי ב- Push (אחת הסיבות להמתנה ב- IPhone) על שינויים בלוח טיסות, למצוא עבורי טיסות אלטרנטיביות לכל יעד בעולם, להתממשק לתוכנות ניווט (ב- IPhone ל- Google Maps, בעתיד יתווספו עוד..), אפילו להזכיר לי את מלוא פרטי הטיסה, בכלל זה את שערי היציאה וחגורת איסוף המטען המתאימה. אהה.. כן.. יש גם שעון עולמי, ממיר מט"ח עדכני, מגיב במהירות הבזק, וכבר בעתיד הקרוב, כך מבטיח נדב גור, מנכ"ל Mobimate, יתוספו עוד מגוון עזרים, חלקם מוכרים מגרסאות Windows Mobile ו- BlackBerry.

========================

Worldmate בגרסת IPhone מוצעת בשתי גרסאות, שתיהן זמינות ב- ITunes Store, גרסה חינמית (לגמרי !) וגרסת Gold, במחיר מנוי שנתי של 19.99 דולר. עדכוני מצב טיסה והתרעות אוטומטיות אפשריים רק ב- Gold. עם סיום המנוי ניתן להאריכו או שהתוכנה תעבור אוטומטית למצב "רגיל" שאינו גורר חיוב כלשהו.

התקנת התוכנה ידידותית, ככל תוכנת IPhone. לאחר הרכישה מ- Appstore (בהתאם לגרסה הנבחרת), מתבצעת הורדה אוטומטית ל- ITunes ומשם בסנכרון, התוכנה עוברת למכשיר וצלמית מתאימה מתווספת לשולחן העבודה.

WMIP1 (23k image)

לחיצה קלה, יצאנו לדרך..

WMIP2 (17k image)

WMIP3 (46k image)

מי שכבר עדכן את שרתי WorldMate Live בתוכניות טיסה, פגישות וכיו"ב, פעילות המתבצעת במחשב האישי, בנפרד, עם פתיחת חשבון אישי (חינם) באתר החברה, יקבל מסך ניהול נסיעה (Travel Dashboard) מעודכן לרגע,

WMIP19 (39k image)

או יוכל לבחור באחד משרותי התוכנה האחרים (בהתאם לגרסה).

WMIP6 (32k image)

למשל, פירוט מלא של נסיעות מתוכננות,

WMIP20 (39k image)

מידע יומן, פרטני (לו"ז) של נסיעה ספציפית,

WMIP22 (39k image)

ממיר מט"ח עולמי,

WMIP8 (29k image)

מידע עדכני על טיסות מכל ולכל יעד, כולל אלטרנטיבות בחיתוך חברת תעופה, מועד המראה/נחיתה מתוכנן, נמל יציאה וזמן טיסה,

WMIP11 (26k image)

WMIP13 (43k image)

ושירותי Gold, כמו בירור מצב טיסה ספציפית, עד לפרטים קטנים כשער יציאה ומסלול איסוף כבודה..

WMIP14 (21k image)

WMIP15 (27k image)

WMIP16 (26k image)

WMIP17 (29k image)

שרותי התרעות טיסה (ב- Gold) ידחפו למסך ה- IPhone (ב- Push) הודעות ועדכונים על שינויים לא צפויים בלוח הטיסות האישי. שווה כל גרוש.

WMIP21 (31k image)

השילוב המלא של WorldMate עם שירותי המיקום שמאפשרים דגמי IPhone אחרונים ומערכת הפעלה 3.0, מרחיבים את היכולות ובהקלקה על כתובת שמופיעה בלו"ז המפורט, מציפה תוכנת ניווט (בינתיים Google Maps, בעתיד הקרוב נוספות..).

כך יראו חייו של נוסע, מצוייד ב- WorldMate, בעיר זרה..




WorldMate, אלופת תוכנות הסייען למרבים בנסיעות, מצטרפת לפלטפורמה ותורמת באופן ניכר להגירת ה- IPhone אל קהלי יעד וקבוצות גיל לא מסורתיים. נכון, מי שמכיר את התוכנה מפלטפורמות אחרות יחסר את מאגרי הנתונים השוליים שאליהם התרגלנו, ממירי מידות ומשקלות, מפות לווין ומחשבונים שונים, אולם בתמורה יקבל את אחת ממכונות ה- Itinerary המשוכללות ביותר שבנמצא, במחיר שווה לכל נפש ובמראה של Haute couture (אופנה עילית..).

IPhone הפסיק, כבר מזמן, להיות הצעצוע הנחמד של הילדים העשירים בשכונה. עם מפרטים טכניים שעולים על אלו בכלים מסורתיים מ- Windows Mobile, מ- BlackBerry ומ- Symbian, עכשיו עם מבחר תוכנות מקצועיות במחירים נוחים וגרסאות חינם עם ריבוי תכונות, קישור מלא לשרתי Exchange והופעה הורסת, ה-IPhone מאיים להשתלט גם על השוק הארגוני, ועם המון סטייל, שכנראה יחסר לעד אצל מתחריו.


מאת: סער אביגור

======Copyright==== Saar Avigour======12.06.09===============

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

Well Written, and already in use by this road warrior.

Rotem