יום שבת, 11 באפריל 2009

Mio בקשיים באמריקה. האם שוק הניווט העיקרי בעולם אמר את דברו ?

MioNamerica (24k image)

מזה שבוע ויותר שאנו עוקבים בעניין אחרי מצבה של Mio באמריקה. אז נכון שאמריקה רחוקה ואפילו מחייבת אותנו בויזות כניסה, אבל ברמת כפר ההי-טק הגלובאלי היא הכי קרובה שיכולה להיות.

צעדיה האחרונים של Mio, חברת-בת בתאגיד Mitac, עלולים לרמז משהו על אבדן כיוון. החל ברכישת Navman, במקביל אימוץ תוכנה אחרת (Mireo) עם ממשק מדמה Navman, ושוב, השקת ממשק Spirit חדש ושונה ב- CeBIT09. ממש לאחרונה, נוספה לכך רכישה של חברת Magellan האמריקנית. שוב בעלת חומרה/תוכנה/ממשק ייחודיים משלה..

את הייריה הראשונה ירה חברי Ludovic Privat, עורכו של מגזין האינטרנט GPS Business News, תחת הכותרת Mio closing business in the US . תמצית התוכן שמתחת לכותרת, Mio ארה"ב השאירה רק שלושה מתוך שלושים עובדיה, שלחה הביתה את ההנהלה, העבירה את האחריות על השוק למטה בטאיוואן והשאירה ערוץ שיווק בודד, Radio Shack, כשלעצמו מוכר דווקא בתחום רכש הזול ההזדמנותי. (לידיעה המקורית הקלק/י כאן) מי שטרח לגשת למקור, היה עד למיני דרמה שהתפתחה במחרוזת המשוב (TalkBack) מתחת לידיעה, שרבים הגילויים בה מבעצם הידיעה המקורית.

דוברת Mio, מהרה להגיב, מה שגרם לידיעת המשך מורחבת ב- GPS Business, בה עורך המגזין הדיגיטאלי צועד צעד אחד לאחור ושניים קדימה. הוא משנה את הכותרת, אבל לא את התוכן (למקור הקלק/י כאן).. ".. Therefore, if in one hand our headline “Mio closing its business in the US” was not exact; in the other hand, with a handful of people running its local office, it is hard to imagine how the Mio brand could stay alive very long on a cutthroat US PND market".. בתרגום מקורב זה נקרא כך..."מצד אחד, הכותרת שלנו Mio סוגרת את עסקיה בארה"ב לא הייתה מדוייקת, מצד שני, עם ייתרת עובדים הנספרת על אצבעות יד אחת במשרד מקומי קשה לדמיין איך מתכוון מותג Mio להוותר בחיים בשוק האמריקאי האכזר"..

משום הרגישות, נתייחס לעובדות נטו (חברות סקרים). המכירות של MIO בארה"ב אכן ירדו חזק וכרגע, שוב על-פי ציטוט מקורות מקומיים, ערוץ השיווק העיקרי (ארה"ב) מתמקד ב- "Selected Channels"... מה שמכוון בעיקר ל- Radio Shack. נכון שעדיין אפשר למצוא מוצרים של מיו גם ב- Fry's, ב- Best Buy, Sears, K-Mart ועוד מיני רשתות עממיות, אבל זה כבר די רחוק ממובילי השוק Garmin ו- TomTom, ואפילו Navigon ו- On Course (האחרונה, עם תוכנת IGo8).

עובדה היא, גם, ש- Mio ארה"ב שלחה הביתה את רוב מצבת כ"א המקומי והרינונים הם שרכישת Magellan (בעלת מוצר תוכנה וחומרה שונים משל Mio) היא הודעה דה-פקטו בכשלון האסטרטגיה החדשה של החברה, לפחות בצפ' אמריקה. משווקי הניווט האישי העקריים בעולם.

במילים האלמותיות של משדר השרדות.. "השוק באמריקה אמר את דברו"..

האם Mio הלכה "צעד אחד רחוק מדי" עם Miomap 2008 ועם תוכנת Spirit המחליפה" ? האם ההחלפות התדירות של תוכנת ניווט (הייתי שותף אישי לשתיים מהן) נמאסו על האמריקאים והאם התופעה תביא להסחפות גם לאירופה ?

היות ועולם ההי-טק נשאר כפר אחד גלובאלי, גם אנחנו כאן ממשיכים לעקוב בעניין.

מאת: סער אביגור

==========================================

אין תגובות: