יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

iGO MyWay ל- iPhone: אירופה וצפ' אמריקה כבר ב- AppStore. ישראל בינתיים בחוץ !

NavNGO-Logooo0 (6k image)

igo_Appstore0 (18k image)

אחרי גלגולים רבים במבוכי AppStore של Apple, לשמחת חוג משתמשים נאמן, Nav'NGO העלתה אמש גרסת iPhone לתוכנת הניווט האישי שלה, iGO MyWay.

שמחה זו למה, משום שבעל iPhone שכבר רגיל ל- iGO, מכיר את הממשק משימוש יומיומי, ומעדיף לכנס את כל יישומי המובייל שלו למסגרת אחת, מזומנת לו כעת האפשרות לקבל על האייפון שלו את תוכנת הניווט שהוא "חי אתה". מה אתנו בארץ? ובכן לא ממש עליז, שכן כגודל הציפייה כך גודל האכזבה כשגילינו ש- Nav'NGO לא העלתה ל- AppStore גם גרסה ישראלית לתוכנה. עם ממשק עברי ומפת ישראל. חבל מאוד.

--------------------



כצפוי, לפחות ממידע שכבר דלף בעבר, iGO Myway ל- iPhone מבוססת על ארכיטקטורת iGO Amigo. צפוי וגם מתבקש, שכן Amigo, המדגישה ממשק ידידותי במיחד למשתמש, תואמת לגמרי ל"רוח האייפונית". מכל מקום ולדעת כותב שורות אלה, iGO MyWay ל- iPhone "קלה" יותר ממתחרותיה הכבדות שהקדימו לעלות לחנות התוכנות של אפל, Navigon ו- Sygic Drive. כאן גם החוזקה העיקרית של iGO ל- iPhone לכל מי שכבר מכיר את Amigo. עקומת לימוד תלולה, כמעט אפס זמן ל"החלפת דיסק בראש". ייתרון חד משמעי ש- iGO ל- iPhone חולקת כרגע רק עם Sygic Drive במילים פשוטות. נגעת, נסעת.

igo_Appstore (33k image)

iGO MyWay ל- iPhone מוצעת (כרגע) ב- 3 גרסאות:

- אירופה המערבית (מחיר: 89.99 דולר ב- AppStore)
- אירופה, מע' ומז' (מחיר: 119.99 דולר ב- AppStore)
- צפ' אמריקה (מחיר: 79.99 דולר ב- AppStore)


igo_Appstore0 (18k image)

igo_Appstore01 (21k image)

igo_Appstore02 (17k image)


המחירים מיישרים קו עם מחירי המתחרות שכבר נמצאות שם כחודשיים, אולם iGO MyWay ל- iPhone מציעה, כלול במחיר הבסיסי, עדכוני מפות רבעוניים, Over the Air לגמרי בחינם, ועד ל- דצמבר 2010. ב- Apple אין חכמות. הרווח כולו שלנו ויש לקוות שהמודל יהגר גם לסביבות נוספות.

המפות מציעות שכבת תלת-מימד מלאה, כולל תוואי שטח, עוד אחת מחוזקותיה של iGO. וגם, תכונה החסרה בגרסת Amigo הישראלית (ל- PND), סימולציה אוטומטית, תלת-ממדית, של צמתים מורכבים עם הצגה ברורה (והנחיית שילוט) של בחירת נתיב.

למי שעדיין לא סגור על הרעיון, התוכנה עובדת במודל On-Board מלא, כלומר גם יישום הניווט וגם המפות מותקנים על ה- iPhone והשימוש השוטף אינו כרוך בצריכת דאטה סלולרית בתשלום. עם זאת, יכולות הסלולר של ה- iPhone ישנן ברקע. יש להניח שלא יארך הזמן והמרחב האייפוני יניב יישומוני קצה שינצלו את זה. למשל תוספת דיווח עומסי דרך, יישומים "חברתיים" ועוד כיד הדמיון הטובה של עשרות אלפי המפתחים לסביבת iPhone.

iGO MyWay ל- iPhone תואמת למערכת הפעלה iPhone 3.0 (וצפונה) ועברה בדיקות תאימות (ואישורים) לשימוש ב- iPhone 3G ו- 3GS.

אינני יכול שלא לחזור ולתהות איך Nav'NGO החמיצה (לפחות לבינתיים..) את ההזדמנות להסתחבק ראשונה עם הקהל הישראלי. גרסה עברית של התוכנה, כשהשוק המקומי כבר מונה מעל ל- 50,000 משתמשי iPhone ומתכונן להחדרה אגרסיבית של כ- 300,000 אייפונים ב- 3 חברות הסלולר הגדולות, לא רק מתבקשת, אלא שהעדרה אפילו רועם.

בבירורים שערכתי מול מפיצת iGO בישראל, ג'יפיאס ויותר, קבלתי הסברים שאינני ממש מבין ושלדעתי ניתן ורצוי היה לפתור לאלתר ובאופן קריאטיבי. סתם, למשל, בצירוף מפת ישראל (הפעם ממילא קניינית ושייכת ל- NNG) לגרסת אירופה המערבית, אפילו במחיר העלאה קלה של תג העלות. האירופים ממילא לא ממש סופרים אותנו, ואנחנו.. רובנו משתמשים בתוכנת ניווט בארץ, ותוספת מפות אירופה לא הייתה פוגעת אנושות במודל ההכנסות הקיים של החברה... אולי אפילו להיפך שכן דומה שלמרות התקופה הקשה, הישראלים כולם בטיולי קיץ, או בדרך לשם...

מאת: סער אביגור
צילום מסך: Nav'NGO
סרטון: blog.sancho.hu

====Saar Avigour===== Aug.4.2009======

אין תגובות: